י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התקבל בברכות

השגריר הראשון מאיחוד האמירויות נחת בישראל

שר החוץ גבי אשכנזי לשגריר הראשון של איחוד האמירויות בישראל בירך את השגריר החדש מאיחוד האמירויות: "יום היסטורי נוסף במזרח התיכון וצעד גדול לחיזוק השלום בין המדינות והעמים"

השגריר הראשון מאיחוד האמירויות נחת בישראל
השגריר מוחמד מחמוד פתח עלי אל חאג'ה צילום: משרד החוץ

שר החוץ גבי אשכנזי קיבל היום את שגרירה הראשון של איחוד האמירויות בישראל, השגריר מוחמד מחמוד פתח עלי אל חאג'ה במשרד החוץ בירושלים. שר החוץ בירך את השגריר וציין את תפקידה החשוב של איחוד האמירויות בהובלת השינוי שיצרו הסכמי אברהם במזרח התיון כולו.

שר החוץ אשכנזי: "יש לנו הזדמנות היסטורית להציג מודל של שלום חם וכולל בין המדינות ובין העמים. פתיחת הנציגויות של משרד החוץ באבו דאבי ובדובאי, ופתיחת השגרירות של האמירויות בישראל הן קריטיות לביסוס היחסים הבילטראליים ולקידום השלום".

"אני שמח לראות את התחממות היחסים המהירה בין המדינות, ומימוש החזון של שלום בין תרבויות ובין אנשים".

עם סיומה של הפגישה האישית בין שר החוץ והשגריר, התקיימה פגישת עבודה ראשונה בין הצוות המדיני של השגרירות האמיראתית בישראל לצוותי העבודה במשרד החוץ, בראשות שר החוץ ובהשתתפות מנכ"ל המשרד, אלון אושפיז וסמנכ"ל מזרח תיכון, חיים רגב.

השגריר האמיראתי נחת הבוקר בנתב"ג והתקבל על ידי ראש מחלקת הטקס של משרד החוץ, גיל השכל.

בשעות אחר הצהריים יגיע השגריר לבית הנשיא לטקס הגשת כתב האמנה המסורתי ומחר צפוי השגריר וצוותו לקיים פגישות עבודה נוספות במשרד החוץ וכן צפויה המשלחת לבקר במוזיאון יד ושם.

השגריר עם שר החוץ אשכנזי\\צילום: משרד החוץ

שגריר איחוד האמירויות צייץ בחשבון הטוויטר שלו: ‏"הגעתי היום לתל אביב כשגריר איחוד האמירויות הערביות הראשון במדינת ישראל. נפגשתי עם מר גבי אשכנזי, שר החוץ הישראלי, כדי לדון ביחסים הבילטראליים ההולכים וגדלים מאז חתימת הסכמי אברהם, וגם הרחבת שיתוף פעולה בתחומים רבים".

השגרירה הודה נונו, השגרירה היהודית הראשונה שמונתה במדינה ערבית (בחריין) בירכה היום גם היא את השגריר החדש עם הגעתו לישראל, ואת מינויו לשגריר האמירויות הראשון בישראל. "מזל טוב על היותך שגריר האמירויות הראשון בישראל. מאחלת לך הצלחה רבה".

משרד החוץ שגריר איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד