י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משחק מלוכלך

סער הודה: עומד מאחורי ההכפשות על בנט

אחרי שיו"ר ועדת הבחירות המרכזית מתח ביקורת ודרש מחברת אאוטבריין לחשוף מי עומד מאחורי התוכן הממומן המכפיש את יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט, גדעון סער מתוודה כי מטה מפלגתו עומד מאחורי המעשה

סער הודה: עומד מאחורי ההכפשות על בנט
נפתלי בנט / גדעון סער צילום: אוליבר פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות עתירת מפלגת ימינה, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, קובע בהחלטתו כי "המלצות תוכן" בקידום ממומן, המפנה לכתבה, הם מבחינת תעמולת בחירות ועליהם להיות מזוהים. בעקבות כך, הודתה מפלגת 'תקווה חדשה' של גדעון סער כי היא עומדת מאחורי הפרסומים המכפישים נגד מפלגת 'ימינה'.

רשימת 'ימינה' הגישה עתירה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט ביהמ"ש העליון עוזי פוגלמן, נגד חברת אאוטבריין ישראל בע"מ ואאוטבריין העולמית, השוכרות שטחי פרסום ומפרסמות קידומים ממומנים. בעתירתה ביקשה רשימת 'ימינה' כי החברה תחשוף את מממן "המלצות התוכן", המפנה לאתרים אחרים וכן לאסור לפרסם תעמולה אנונימית.

רשימת 'ימינה' טוענת כי ביישומון של עיתון "הארץ" התפרסמו "המלצות תוכן", פרסומות שמקשרות לתוכן באתר אחר, שסומנו במילה "ממומן".

מדובר בשתי המלצות. הראשונה, כללה תמונה מטושטשת של יו"ר רשימת 'ימינה', ח"כ נפתלי בנט, ומתחת לתמונה הכותרת: ""//mako" כך הגיב בנט כנדרש להצהיר שלא יישב עם נתניהו". והשנייה, כללה תמונה של ח"כ נפתלי בנט, ומתחת לתמונה הכותרת: "סרוגים// כמו אז: נפתלי בנט שוב משלם את מחיר הפזיזות".

לחיצה על ההמלצות הובילה לכתבות באתרים 'mako'  ו'סרוגים', שנשאו כותרות דומות ושהיו ביקורתיות כלפי ח"כ נפתלי בנט. בעתירה טענה 'ימינה' כי המלצות התוכן הן תעמולת בחירות, לכן חובה לציין מי מימן את פרסומן בהתאם לחוק הבחירות דרכי תעמולה.

מפלגתו של סער הגיבה באנונימיות כי "המלצת קריאה" לכתבה עיתונאית אינה תעמולת בחירות, ולכן אין חובה לזהות את המממן של המלצה זו".

בהחלטתו, קבע השופט פוגלמן כי דין העתירה להתקבל. לדבריו, "...צפיתי בכתבות שמפנים אליהן. אחת מהן היא דיווח חדשותי, והשנייה – מאמר דעה. אם בוחנים אותן לעצמן, במנותק מהמלצות התוכן, האפקט הדומיננטי בכל אחת מהן הוא, בהתאמה, מסירת מידע חדשותי לציבור והבעת דעה בעניין שעל סדר היום הציבורי. תכליות אלו גוברות על ערך התעמולה שעשוי להיות להן במותחן ביקורת על יושב ראש העותרת. לכן הכתבות במקורן אינן עולות כדי תעמולת בחירות. אפילו היו תעמולת בחירות, מופיעים בהן פרטי כותביהן ומפרסמיהן...".

ממפלגת 'ימינה' נמסר כי "בהמשך לעתירה שהגישה מפלגת ימינה כנגד פרסום הכתבות המכפישות על יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, קבע היום יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, כי חברת אאוטבריין העולמית תיאלץ לחשוף את זהות המממן.

עד יום ד׳ הקרוב, 03 במארס 2021, תצטרך החברה לחשוף את המפלגה שעומדת מאחורי הקמפיין האנונימי שתקף את בנט, זאת לאחר שעד כה, וחרף הפרסומים בכלי התקשורת, סירבו עורכי הדין של המפלגה לחשוף את זהותה בפני ועדת הבחירות המרכזית.

כזכור, מדובר בכתבות ממומנות שקודמו ברשת באופן אנונימי כנגד נפתלי בנט, בניגוד לחוקי תעמולת הבחירות המחייבים הזדהות בפרסום תעמולה פוליטית". לשון התגובה.

מאוחר יותר התוודה גדעון סער באופן רשמי כי מטה מפלגתו עומד מאחורי אותן כתבות מכפישות.

מפלגת ימינה גדעון סער תעמולת בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד