י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סאגת שושן פורים

פרסום ראשון: ליצמן דורש מאוחנה להדיח שוטרים שהפלו חרדים

בעקבות התיעוד שפורסם, בו נראה שוטר עוצר רק נהגים חרדים ומסרב להכניסם לירושלים, השר ליצמן משגר מכתב לשר אוחנה ודורש את פיטורי השוטר וחבריו. "פעל לפי צו מצפונה של ההסתה המכוונת שיש כלפי המגזר החרדי, מקומו לא אמור להיות במשטרה" • פרסום ראשון

פרסום ראשון: ליצמן דורש מאוחנה להדיח שוטרים שהפלו חרדים
יעקב ליצמן/אמיר אוחנה צילום: יונתן זינדל/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

המערכת הפוליטית סוערת ברקע אירועי אמש, חג שושן פורים בירושלים, כאשר עשרות משפחות, ילדים ומבוגרים נתקעו בדרך לירושלים, כאשר לפי עדויות ותיעודים שפורסמו נראו גם כאלה שהגיעו במכוניות פרטיות שסורבו על ידי שוטרים להיכנס לבירה, בעוד נהגים חילונים עברו ללא עיכוב ובדיקה כלל.

בעקבות העדויות והטענות, שיגר היום (שני) שר השיכון יעקב ליצמן, מכתב תקיף לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, בו הוא דורש להדיח שוטרים שהפלו חרדים בניגוד לתקנות הממשלה. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', כותב ליצמן לשר אוחנה: "אני מניח שאינני מחדש לך דבר, אך פונה אליך בפניה כואבת בשמם של האלפים הרבים אשר ראו אתמול בשושן פורים את העוול והאפליה המכוונת שיש נגד המגזר החרדי. המקרים היו לרוב, הדוגמה הבולטת היא בשוטר שאיפשר לרכבים בעלי חזות כללית לעבור במחסום ואילו לבעלי חזות חרדית הורה להסתובב ולחזור לעבר מוצאם".

ליצמן מתייחס לתיעוד של שוטר דתי בצומת עין כרם, שנראה עוצר רק נהגים בעלי חזות חרדית, ומציין כי "נציגי המשטרה בשטח אליהם פניתי הסבירו לי שזה מקרה נקודתי, סוג מעידה של שוטר ברגע זמן נתון", אלא לטענת השר ליצמן, "אולם מהעדויות שהגיעו לידי היום מדובר במקרים רבים מאד של התנכלות השוטרים במחסומים לבעלי חזות חרדית".

"אני חייב להדגיש כי ההוראה שבנדון שהתקבלה ע״י קבינט הקורונה לא היתה למנוע כניסה של רכבים פרטיים, ההנחיה, שהיא אומללה מיסודה, הייתה על אי כניסת רכבים ציבוריים". הוא מאשים: "ומכאן שהשוטר פעל על דעת עצמו בלא כל סמכות, הוא פעל לפי צו מצפונה של ההסתה המכוונת שיש כלפי המגזר החרדי וכיון שכך- מקומו לא אמור להיות במשטרה".

בפנייתו דורש ליצמן ברקע אירועי האתמול, "שוטר שנוטל לעצמו סמכויות עליו לצאת משורות המשטרה ומיד, כדי שידע כל שוטר במשטרת ישראל שכפי שהוא אמור לשמור על אכיפת החוק, הוא אמור גם לשמור על החוק בעצמו. דין שוטר כדין אזרח".

בנוסף תוקף ליצמן את חברי קבינט הקורונה, אותו הוא עזב בתחילת השנה, לאור הסגר בחגי תשרי, "אני שב ומוחה נגד ההחלטה הקשה והאומללה למנוע תחבורה ציבורית לירושלים וממנה אתמול בחג הפורים בבירה, מעשה שפגע קשות ברבבות משפחות שעברו סבל מתמשך רק בשל היותם חרדים, והעדיפו להגיע לחיק משפחתם בירושלים מאשר למסיבת בילוי בתל אביב ובחיפה".

יעקב ליצמן אפליית חרדים אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד