י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"רצפה גבוהה - תקרה נמוכה"

עמית סגל: 3 הסיבות לדשדוש של נתניהו והליכוד

במהדורה המרכזית הסביר עמית סגל את שלוש הסיבות לדעתו שמסבירות מדוע נתניהו והליכוד לא מצליחים לעבור את גבול ה-30 מנדטים ובכך מתרחקים מהיעד המרכזי - ממשלת ימין צרה של 61

עמית סגל: 3 הסיבות לדשדוש של נתניהו והליכוד
בנימין נתניהו / עמית סגל צילום: אוליבר פיטוסי/משה שי, פלאש 90

פרשן חדשות 12 עמית סגל הסביר במהדורה המרכזית את הבעיה שניצבת בפני ראש הממשלה נתניה בכל הנוגע להשגת היעד - 61 מנדטים לממשלת ימין צרה.

כדי להגיע ליעד הנכסף מסביר סגל, על הליכוד להשיג 32-33 מנדטים, לכאורה זה נשמע במרחק נגיעה, אך סגל טוען כי כשמסתכלים לאורך כל החודשים האחרונים רואים שבשפל הליכוד עמד על 26 מנדטים וברגעי השיא הוא אינו עובר את ה-30 מנדטים.

"בעגה המקצועית קוראים לזה: רצפה גבוהה - תקרה נמוכה", מסביר סגל. הכוונה היא שיש למפלגה בסיס מצביעים מוצק של לערך מיליון איש ששמים בקלפי פתק 'מחל', אך מנגד מעט אפשרויות לצמוח.

ומדוע הליכוד ונתניהו אינם מצליחים להגיע למספרים שהכירו כמו 35 מנדטים? דבר ראשון מסביר סגל, כי אפקט החיסונים מוצה. מיליוני ישראלים חוסנו אך עקומת המנדטים עלתה עד לתקרה. 

שנית טוען סגל, חסרה התמודדות ראש בראש: אין יריב ענק ממדים כמו כחול לבן שנע סביב ה-30 מנדטים ולטענת סגל הליכוד חלש יותר כשאין לו יריב דומיננטי מולו.

הסבר שלישי לחולשה בסקרי הליכוד: התחרות על מצביעי הימין גברה. סער ובנט נוגסים בקולות הליכוד הרבה יותר מבעבר. יש מעל 70 מנדטים למפלגות שמגדירות עצמן ימין - אך הליכוד לא מצליח להגיע אפילו למחצית מהם.

לכן טוען סגל, הבחירות הללו יהיו מותחות במיוחד, "עד אחרון קולות המחלימים".

הליכוד בנימין נתניהו עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד