ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ההורים והבוגרים זועמים

סערה בישיבה היוקרתית: הקלטה להורים "איש צוות עזב"

בישיבת 'תורת רפאל' בירושלים אחת הישיבות הקטנות המובילות נקלעה למשבר סביב דמותו של הגאון רבי מרדכי שפירא שהיה הדמות הדומיננטית ביותר בישיבה מאז היווסדה והעמיד מאות תלמידים במשך שנים רבות. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים 

סערה בישיבה היוקרתית: הקלטה להורים "איש צוות עזב"
הגאון רבי מרדכי שפירא צילום: ארכיון, בחדרי חרדים

ישיבת 'תורת רפאל' בשכונת רמת שלמה בירושלים היא מהישיבות הקטנות, המובילות והמובחרות בירושלים, יש שיגידו ישיבה יוקרתית מאוד מבחינת הבחורים הלומדים בה, שנשלחים לישיבות הטובות ביותר. 

מי שהיה הרוח החיה בישיבה, הרב הגאון רבי מרדכי שפירא, שהיה המשגיח של הישיבה ולא רק אלא הכול בישיבה התנהל סביבו, לצד דמותו הרוחנית של ראש הישיבה הגאון רבי חיים הכהן קוק.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בחודשים האחרונים נוצר רחש בחש סביב המשך עתידו של הרב שפירא בישיבה, לאחר שבישיבה הופצו פשקווילים על הרב שפירא, שכביכול בהוראת ראש הישיבה הגאון רבי חיים קוק, הוא מורה לו לעזוב את הישיבה, הגר"ח קוק אף אמר לתלמידים כי הוא מתנגד לכל הדברים הללו בחריפות.

בוגרי הישיבה אף אספו החתמות ממאות בוגרי הישיבה - 500 בוגרים הלומדים בעולם הישיבות, שפונים לראש הישיבה הגר"ח קוק ומוחים על הפגיעה בר' מרדכי שפירא, שנתן ומסר את נשמתו לישיבה במשך שנים רבות וכתבו בחתימות כי בחורים רבים חבים לו את חייהם. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי היום הגיעה הודעה מוקלטת להורי הישיבה מטעם גורמים בישיבה. בהודעה נאמר כי אחד מאנשי הצוות עוזב את הישיבה בהוראת ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ובהוראת צוות הישיבה, אחד הר"מים שלא הסכים לחתום בהוראת אחד מגדולי ישראל קיבל הודעה כי עליו לעזוב את הישיבה. (מביתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין אף הוכחש הדבר שנעשה בהוראתו מ.ו.)

כשנודע הדבר לראש הישיבה הגאון רבי חיים קוק התקשר לרב שפירא וביקש ממנו שיבוא איתו לישיבה והוא ייכנס עמו ביחד לבית המדרש, גורמים החפצים שהרב שפירא יעזוב הבהירו לו כי לא ייתנו לו להיכנס ואכן הוא לא הגיע. גם בוגרי הישיבה הגיעו למקום לבדוק מה קורה בשטח. 

אחד התלמידים אומר ל'בחדרי חרדים': "מה שקורה פה זה טירוף, 95 אחוז מהישיבה הולכים עם הרב שפירא ביחד, לא ייתכן שיהיו כאלו שיתערבו בהליך החינוכי של הישיבה, הרב שפירא הוא הדמות הדומיננטית בישיבה וכעת אי אפשר לעלות על הדעת יצטרך לעזוב את הישיבה". 

"הורים זועמים על המחטף שנעשה בישיבה ויהיו כאלו אחרים שיחליטו על הילדים מי ייחנך אותם", לדבריו, "נעשים מאמצים שהדבר לא יקרה, בינתיים מדובר שמחר הרב שפירא יעזוב סופי עם רוב אנשי הצוות שלא יחששו למשכורתם אך הדברים לא סגורים עדיין". 

תורת רפאל הרב מרדכי שפירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!