י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
היעילות פחות משנה

המומחה: אל תהיו בררניים בנוגע לסוג החיסון

"הייתי לוקח את זה", כך מנסה 'המומחה' למחלות בארה"ב ד"ר אנתוני פאוצ'י לקרוץ לאמריקאים לצאת להתחסן ו"לא להיות בררניים" בנוגע לחיסון של ג'ונסון & ג'ונסון, רק בגלל שהוא פחות יעיל מפייזר וממודרנה

המומחה: אל תהיו בררניים בנוגע לסוג החיסון
אילוסטרציה צילום: unsplash

ד"ר אנתוני פאוצ'י, רופא מומחה בתחום הזיהומים של הבית הלבן, עודד את האמריקאים לא להסס לגבי החיסון שאושר בימים האחרונים - של חברת ג'ונסון & וג'ונסון, למרות שהוא פחות יעיל משני החיסונים האחרים הקיימים כיום.

מינהל המזון והתרופות האמריקני ה-FDA אישר בשבת את החיסון שניתן במנה אחת, והפך אותו לשלישי שזמין במדינה בעקבות אלה של פייזר ומודרנה.

גם חיסוני פייזר וגם מודרנה הראו אחוזי יעילות גבוהים יותר בניסויים שמגיעים בשתי מנות, לעומת החיסון של מנה אחת של ג'ונסון אנד ג'ונסון שמגן ב-66 אחוזים מפני תסמינים קשים, בעוד שפייזר ומודרנה יעילים ב-95% ו-94.1% בהתאמה. "שלושתם באמת די טובים, ואנשים צריכים לקחת את זה שעומד לרשותם וזמין יותר", אמר פאוצ'י בתוכנית 'פגוש את העיתונות' של רשת NBC.

"אני יכול להגיד לך שהתחסנתי עם אחד שהיה זמין, זה היה מודרנה. אם לא הייתי מחוסן עכשיו, והיתה לי בחירה לקבל את החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון עכשיו או לחכות לחיסון אחר, הייתי לוקח את החיסון שהיה זמין לי במהירות האפשרית, אנחנו רוצים לחסן כמה שיותר אנשים במהירות האפשרית".

שני החיסונים שאושרו בעבר דורשים שתי מנות ויש לשלוח אותם בהקפאה במינוס 70 מעלות, מנגד את החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון אפשר לשמור בטמפרטורות מקרר רגילות.

חברת פייזר חברת מודרנה ד"ר אנתוני פאוצ'י חיסון לקורונה ג'ונסון & ג'ונסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד