י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"יותר יהודי מכל ישיבת מיר"

פינדרוס עורר סערה פוליטית: "מי שהתגיירה בגיור צה"לי היא שיקסע"

החלטת בג"ץ אמש להכיר בגיורים רפורמים וקונסרבטיבים עוררה סערה במערכת הפוליטית. הנציגים החרדים, שלא עשו דיו כדי להסדיר את הנושא בחקיקה, נחרדו מההחלטה. הבוקר פורסם קטע מדברי ח"כ פינדרוס בכנס בו נטל חלק, בגנות הגיור הצה"לי ודבריו עוררו סערה גדולה | "חייל שמשרת בצה"ל ועבר גיור צה"לי יותר יהודי מכל תלמידי ישיבת מיר ביחד"

פינדרוס עורר סערה פוליטית: "מי שהתגיירה בגיור צה"לי היא שיקסע"
חיילי צה"ל צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

החלטת בג"ץ אמש (שני) לאשר אזרחות ישראלית למי שעבר גיור רפורמי או קונסרבטיבי עוררה כצפוי סערה פוליטית. החרדים נחרדו לעתיד המדינה היהודית ויריביהם הפוליטיים בירכו על ההחלטה.

הגדיל לעשות ח"כ יצחק פינדרוס ובכנס בו התארח אמר כי מי שעברה גיור צה"לי נחשבת לגויה ואביו של הבחור עמו היא מתחתנת צריך לשבת עליו שבעה.

"מי שהתגיירה בגיור צה"לי היא שיקסע. אם מישהו מתחתן איתה - האבא צריך לשבת שבעה", אמר פינדרוס והוסיף כי הוא יבקש ממי שעבר גיור רפורמי להדליק עבורו אש בשבת.

דבריו של פינדרוס עוררו כצפוי סערה גדולה ובעקבותיה נאלץ פינדרוס לשגר הבהרה לדבריו.

כידוע לפני עשור התעוררו מחלוקות הלכתיות בדבר כשירותם של מתגיירי צה״ל, בעוד פוסק הדור הספרדי הגר״ע יוסף פסק לטובת הגיור הצהל״י, העדה החרדית יזמו הפגנת ענק נגד הרב יוסף, כשבאופן חריג פוסק הדור הליטאי הגרי״ש אלישיב קרא להשתתף בהפגנה ואף לקרוע קריעה. מכיוון שהוא סבר כי הגיור הצה"לי לא כשר, כך שאת עמדתו ההלכתית השמיע היום חבר הכנסת פינדרוס.

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי תקפה: "שוב נפלטה לפינדרוס האמת של בלוק החסינות, שוב מתברר מול מה אנחנו מתמודדים. מול זה לא מתחנפים, לא מתקפלים, לא מזדעקים גוועלד. מעמידות אלטרנטיבה ברורה: מכילה, מכבדת, פלורליסטית, ישרה, אשה. כזאת ששייכת למאה ה 21. איזו משתי האופציות אתןם רוצים בכנסת? בואו הביתה. לבית של אמת".

אך לא רק משמאל הגיעו המתקפות. ח"כ מתן כהנא מימינה התייחס אף-הוא לדבריו של פינדרוס נגד הגיור בצה"ל ותקף: "פינדרוס תוקף את גיורי צה"ל אשר נעשים שנים מטעם הרבנות הראשית עם מורים ודיינים נפלאים ומקדשי שם שמים. אלו דברים חמורים אשר פוגעים באלפי מתגיירים ומשקפים יחס מחפיר כלפי הרבנות. לא אתן לאף אחד לפגוע בהם! מה חשב הרב עובדיה על גיורי צה"ל? תראו בעצמכם בתגובה. פינדרוס, חזור בך!".

יו"ר האופוזיציה לפיד לקח את המתקפה נגד פינדרוס צעד קדימה וכתב בפופוליסטיות אופיינית: "האמירה של ח"כ פינדרוס היא אמירה חשוכה ועצובה. על איזו חיילת ששירתה בצה"ל הוא מדבר? הלוחמות בקרקל? המג"בניקיות במחסומים? התצפיתניות מול עזה? הצעירות המופלאות האלה שאתה קורא להן "שיקסע" מצילות את חייך".

מי שכמובן לא פספסו הזדמנות לצבור הון פוליטי על הסערה התורנית הם חברי מפלגת 'ישראל ביתנו'. ליברמן כתב: "פינדרוס וחברי יהדות התורה, לא להתגייס לצבא ולחיות על חשבון משלמי המיסים - זה שיקסע. מי שצריכים לשבת שבעה זה אתם על שקברתם את ערכי העם היהודי. כל חייל שמשרת בצה"ל ועבר גיור צה"לי יותר יהודי מכל תלמידי ישיבת מיר ביחד".

בעקבות הסערה הפוליטית, לשכתו של יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס הבהירה: "למען הסר ספק, השימוש במילה שיקסע מהפאנל שפורסם הבוקר היה בהכוונה למשמעות הדתית שלה, לאמור, הגיור הוא רק על פי ההלכה והלכה לא יכולה להיקבע בחוק ולא בבג"ץ. גיור שאינו על פי ההלכה אינו תופס והנשים הללו אינן יהודיות.

כל ניסיון להוציא את הדברים מהקשר ולטעון כאילו יש כאן זלזול בתרומתן לביטחון המדינה הוא ניסיון מעוות. גם חסידי אומות העולם לאורך ההיסטוריה היו אנשים נפלאים ובכל זאת אינם יהודים, וכך גם לוחמים רבים בני העדה הדרוזית שאנחנו מעריכים ומוקירים - אבל איש לא חושב אפילו בטעות שהם יהודים".

צה"ל יצחק פינדרוס גיור הרב יוסף שלום אלישיב יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד