י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
גלריה מרהיבה

הכירו את האיש שממציא מחדש את עולם היודאיקה • צפו

באודסה שבאוקראינה הוקם לפני חמש שנים מפעל לייצור מוצרי יודאיקה מרהיבים ביופיים. האיש שמאחורי המיזם ל'בחדרי חרדים': "אם אנחנו הצלחנו לגרום ליהודים להתגאות ביהדות שלהם, דרך האלמנטים היהודיים. דרך היודאיקה היה שווה כל העסק הזה" | צפו בגלריה מרהיבה

הכירו את האיש שממציא מחדש את עולם היודאיקה • צפו
יודאייקה באודסה צילום: ישי ירושלמי

בעיר אודסה שבאוקראינה הקים אמן היודאיקה דייויד רוטמן מפעל מיוחד המייצר וממציא מחדש את עולם היודאיקה. לצד מותגים עולמיים בעלי שם, הולכת ומתגברת התופעה של חפצי יודאיקה יוקרתיים, המהווים מקור לגאווה. צלם הבית ישי ירושלמי היה שם בכדי לתעד עבורכם, ואף הצליח לראיין את האמן שמאחורי הקלעים.

למה אודסה?
המפעל של החברה שלנו ממוקם באודסה, מקום שהיסטורית היו בו הרבה מאד אמנים. והיה שם כח עבודה מקצועי שהיה אפשר להתאים או להכשיר במיוחד למוצרים של יודאיקה.

היום אפשר לומר שזה הוכיח את עצמו, כי אנחנו ממציאים בעצם את היודאיקה מחדש, על ידי אמנים אלו.

מה עומד מאחורי המיזם שלכם?
הרעיון של המותג שלנו הוא ליין עיצוב של יודאיקה. כמו שיש מותגי יוקרה בתחומים אחרים. גם בתחום היודאיקה, יהודי נכנס ויכול לקנות הכל, מכיפה ועד טלית ותיק לטלית ומזוזה ועטיפות לספרים, כל דבר.

הכל מעוצב באותו סגנון יוקרתי כמו כל חברת אופנה יוקרתית בעולם, רק שאנחנו מתעסקים בתחום היודאיקה.

האם יש בכלל למוצרים אלו ביקוש?
מדובר בדבר שכנראה היה חסר מאד, ולא היה בנמצא. אנחנו קיימים בערך 5 שנים, ואפשר לומר שכל שנה אנחנו מכפילים ואף משלשים את הליין שלנו וגם את כמות המוצרים והקולקציות.

איפה ניתן לרכוש ולהתרשם?
אנחנו פותחים כל הזמן עוד ועוד סניפים, בכל רחבי העולם. יש לנו כרגע מעל 150 סניפים. בצפון אמריקה, באירופה, ובמדינות חבר העמים.

אפילו במדינת ישראל שלא חשבנו שיהיה לזה ביקוש גדול. אבל בסופו של דבר המציאות מראה שכן יש ביקוש. יש לנו ויטרינות בממילא ובקרדו בירושלים, לצד נוספות בכיכר המדינה ובמלון הילטון בתל אביב. זה ממש מתפתח.

מה החזון שלכם?
אנחנו רואים שיהודים שפעם לבשו כיפה שהייתה מקומטת, וכמעט אפשר לומר שהיו כאלו שהתביישו באלמנטים היהודיים שלהם. היום הם שמים בגאווה כיפה יפה ומעוצבת. אני מכיר אנשים שלא הלכו עם כיפה, כי זה לא היה נראה להם. פתאום הם ראו מותג כזה יוקרתי ויפה, ולפתע הם מרגישים בכיפה מקור לגאווה להסתובב איתה בחוץ, בלי לכסות את הראש בכובע או בקסקט.

ואם זה מה שקורה, היה שווה כל העסק הזה. אם אנחנו הצלחנו לגרום ליהודים להתגאות ביהדות שלהם, דרך האלמנטים היהודיים. דרך היודאיקה, אני מקווה שנצליח להותיר חותם היסטורי במהפך של היחס ליהודים לכיפה שעל ראשם.

אודסה כיפה יודאיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד