י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חשש אזורי מאיראן

דיווח: ישראל במגעים עם מדינות ערביות ליצור ברית הגנה אסטרטגית

בימים האחרונים מתקבלים דיווחים שונים על פגישות של בכירים ישראלים עם גורמים במדינות ערב, גם כאלו שאינם בקשר הדוק עם ישראל | אל מול ההתחמשות האיראנית המואצת ההבנה המחלחלת היא כי מוטב ליצור ברית אהגנה משותפת מאשר לגרור את האזור כולו להסלמה

דיווח: ישראל במגעים עם מדינות ערביות ליצור ברית הגנה אסטרטגית
מנהיגי איראן חמינאי ורוחאני צילום: מתוך טוויטר

ישראל במגעים יחד עם מספר מדינות מערביות ומדינות ערביות ליצור ברית משותפת, החשש מאיראן גרעינית יוצר שיתוף פעולה לא מובן מאליו, ומדינות שעד לפני כמה שנים היו נחשבות לאויבות של ישראל, הפכו לידידים טובים.

על פי הדיווחים מדובר בשיחות שמתנהלות בימים האחרונים עם מספר מדינות, וזאת על רקע האיום האיראני. כך מדווח עמיחי שטיין ב'כאן 11'. בימים האחרונים גברו הדיווחים על פגישות של בכירים ישראלים עם בכירים ממדינות ערב. בין היתר: פגישת גנץ ומלך ירדן, שיחת הטלפון של נתניהו ושליט בחריין, ושיחה בין שר החוץ אשכנזי לשרי החוץ של עומאן והאמירויות - לצד שיחות רבות אחרות מאחורי הקלעים עם מדינות כמו סעודיה.

שטיין מציין כי כרגע יש שת"פ פעולה מודיעיני ושותפויות נוספות בין ישראל לחלק מהמדינות אבל כאמור מחפשים דרכים נוספות לקדם את השותפות.

כזכור וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים', גורמים בסביבת בית המלוכה הסעודי מזהירים בשיחה עם 'כאן חדשות' מאפשרות שממשל ביידן יחזור להסכם הגרעין עם איראן במתכונתו הקודמת כשברקע הסירוב האיראני לחזור לשיחות לפני הסרת הסנקציות: "סעודיה היום היא לא סעודיה של לפני כמה שנים ולא תקבל בהבנה חזרה להסכם הגרעין במתכונתו הקודמת. הסכם שמעניק לאיראן מאות מיליוני דולרים כדי להפיץ את הטרור שלה באזור".

רועי קייס, מציין כי הגורמים אומרים כי גם סעודיה וגם ישראל חייבות לקחת חלק בגיבוש ההסכם החדש: "אם סעודיה לא תיקח חלק והתנאים שלה שקשורים למשל לבלימת השלוחות של איראן באזור, אז היא תצטרך לנקוט צעדים כדי להגן על עצמה, זה עשוי להביא למירוץ התחמשות גרעינית באזור".

בעניין יחסי ארצות הברית וסעודיה אחרי פרסום דו"ח המודיעין בעניין העיתונאי, ג'מאל ח'אשוקג'י, שחוסל בקונסוליה הסעודית באיסטנבול באוקטובר 2018 וארה"ב מאשימה את הנסיך הסעודי מוחמד בן סלמאן, אמרו הגורמים שהיחסים האסטרטגיים יותר גדולים מהדו"ח הזה שפורסם שבעיניהם והוא לא חידש דבר: "זה נראה בעיקר כמו ניסיון של ביידן לרצות את בוחריו ולסיים עם העניין". לדבריהם, אין חשש למעמדו של בן סלמאן בעקבות פרסום הדו"ח.

איראן סעודיה ירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד