י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אבל בתל אביב

כל חייו שקד על התורה: הגאון חכם יצחק טוויל זצ"ל

הגאון חכם יצחק טוייל זצ"ל ראש כולל 'זכרון משה' בשכונת יד אליהו בתל אביב ורב בית הכנסת 'מגן דוד' הלך לעולמו בשיבה טובה בגיל 95. 'בחדרי חרדים' עם פרופיל לדמותו של הגאון ששימש בחלאב כר"מ בישיבת 'דגל תורה' הגיע לארץ הקודש וכל ימיו שקד בתורה והחזיק תורה

כל חייו שקד על התורה: הגאון חכם יצחק טוויל זצ"ל
הגאון חכם יצחק טוויל זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו בשיבה טובה הגאון חכם יצחק טוויל זצ"ל ראש כולל 'זכרון משה' בשכונת יד אליהו ורב בית הכנסת מגן דוד בתל אביב, לאחר שבשבוע שעבר נפל ומאז מצבו הידרדר והיום כאמור נפטר לבית עולמו בגיל 95. 

הרב זצ"ל, נולד בחלאב שבסוריה לאביו הגאון חכם משה טוויל מעלי הכהן זצ"ל רבה של ארם צובא – חלב וראש ישיבת 'דגל תורה' בסוריה שהסתלק לבית עולמו בשנת תשל"ז. חכם יצחק כבר בצעירותו בגיל 20 שימש כר"מ בישיבה והרביץ תורה ולאחר מכן ברח לארץ הקודש מאימת השלטונות בסוריה שרצו לגייס אותו לצבא.

מאז שהגיע לארץ הקודש התיישב בתל אביב ושימש כרב של מספר בתי כנסת בעיר, במשך למעלה מארבעים שנה עמד בראשות כולל 'זכרון משה' לאברכים לצד קרן נישואין שתמכה באברכים.

יחד עם אחיו חכם אהרן טוויל זצ"ל, שנפטר לפני עשרים וחמש שנה, כיתת את רגליו להחזיק את הכולל במסירות נפש של ממש עד השנים האחרונות. 

את בניו חינך בדרך התורה ובדרך הישר, מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי כל מהותו הייתה ללמוד תורה ולהחזיק תורה. "המסירות שלו לתורה הייתה לשם דבר, כשהיה מסתובב בעולם לגייס כספים לא השתמש לעצמו כלום הוא היה הולך ברגל מרחקים ולא לוקח מונית כדי שלאברכים יהיה עוד משהו, לא מבזבזים כסף על תורה", אמר תמיד. 

זכה הותיר אחריו דור ישרים מבורך נינים ובני נינים, בין בניו הרב יהודה, הרב משה, הרב דוד ראש כולל בירושלים, חתנו הגאון רבי אליהו בר שלום רבה של בת ים. 

מסע הלוויה הערב בשעה 18:00 מכולל 'זכרון משה' בשכונת יד אליהו בתל אביב להר המנוחות בירושלים שם ייטמן.

יושבים שבעה בבית בנו רחוב לנדא 10 גבעת שמואל. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

יד אליהו הגאון חכם יצחק טוויל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד