י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
תקווה ירוקה

בילינסון: חומר המופק מקנאביס מסייע לחולי קורונה קשים

על בסיס מחקר מוקדם ערכו בבית החולים בילינסון מחקר ומצאו כי שימוש בקנאבדיול - חומר המופק מצמח הקנאביס מסייע בטיפול בחולי קורונה קשים

בילינסון: חומר המופק מקנאביס מסייע לחולי קורונה קשים
קנאביס רפואי של חברת קנאשור צילום: יח"צ קנאשור

יש תקווה: בבית החולים בילינסון מעדכנים כי ניסיון ראשון של שימוש בקנאבדיול - חומר המופק מצמח הקנאביס, לטיפול בחולי קורונה קשים, עבר בהצלחה.

בשנים האחרונות נערכו בבית חולים בילינסון מקבוצת הכללית מספר מחקרים קליניים שהדגימו את ההשפעה הממתנת של אחד ממרכיבי צמח הקנביס, בשם קנבידיול, על תאי מערכת החיסון.

שורת המחקרים שנערכו בהובלת ד"ר משה ישורון, מנהל היחידה להשתלות מוח עצם במרכז דוידוף הראו שהקנבידיול מפחית בצורה משמעותית את התחלואה הדלקתית בחולים שעברו השתלת מוח עצם, תחלואה הנגרמת כתוצאה מתקיפת החולים המושתלים על ידי תאי מערכת החיסון שקיבלו מן התורם.

על בסיס תוצאות אלה, ערכו ד"ר ישורון וד"ר איליה קגן, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ נשימתי של חולי קורונה בבילינסון, מחקר ראשוני על 11 חולי קורונה במצב קשה וקריטי שמטרתו הייתה לבדוק את בטיחות הקנבידיול ויעילותו בהפחתת התהליך הדלקתי הסוער הפוגע בחולי קורונה ותורם למותם.

התוצאות הראשוניות העולות מן המחקר הן שלקנבידיול יש השפעה מיטיבה על שורה של סמני דלקת שמוגברים בחולי קורונה. מתוך 11 חולים שטופלו, שמונה שוחררו הביתה בפרק זמן של שבעה ימים עד 30 ימים ושלושה חולים נפטרו מסיבוכים מאוחרים של הקורונה.

החוקרים מדגישים שמספר החולים המצומצם אינו מאפשר הסקת מסקנות מוצקות באשר להשפעת הקנבידיול על מהלך המחלה, אך התוצאות המעבדתיות והקליניות הראשוניות מצדיקות את המשך עריכת המחקר בקרב קבוצת חולים גדולה יותר, בו יושוו התוצאות המעבדתיות והקליניות בין קבוצת חולים שתקבל את תרופת המחקר וקבוצת ביקורת.

קנאביס רפואי בית חולים בילינסון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד