ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נגד ארגון הטרור

הפטריארך האמיץ מלבנון: "לא לשתוק על הנשק של חיזבאללה"

למרות האיום המתמיד מצד ארגון הטרור, הפטריארך הנוצרי מארוני בלבנון, בשארה א-ראעי, אומר כי הוא תומך בשלום ועם מישראל, לצד ביקורת נוקבת נגד ארגון הטרור השיעי 'חיזבאללה'

הפטריארך האמיץ מלבנון: "לא לשתוק על הנשק של חיזבאללה"
בשארה א-ראעי צילום: צילום מסך

הפטריארך הנוצרי מארוני בלבנון, בשארה א-ראעי, אומר כי הוא "תומך בשלום ולא במלחמה, היכן שזה לא יהיה". הוא אמר את הדברים בריאיון לערוץ אל-חורה האמריקני.

הפטריארך הנוצרי האמיץ מלבנון ענה בתשובה לשאלה, האם הוא תומך ברכבת השלום בין מדינות ערב לבין ישראל: "אני תומך בהבנה בין המדינות ולא במלחמות. אני תומך בוועידות בין המדינות ולא במלחמות שהן דבר מכוער שאוכל את העם, הורס את המדינות, הורג את האנשים ומרעיב אותם".

לדברי האיש שלא חושש מחיזבאללה וכבר הוכיח כי הוא יודע לחסל את מתנגדיו הפוליטיים: "יש לפתוח את הנושא ולבחון אותו מכל ההיבטים", כך דווח רועי קייס בכאן 11.

הוא אף קרא לחזור לוועידת השלום בביירות שהתקיימה ב-2002 (אותה וועידה שבה הוצגה יוזמת השלום הערבית). יש לציין כי הפטריארך המארוני עומד בימים האחרונים במוקד השיח הציבורי אחרי שקרא להפוך את הסוגיה הלבנונית לבינלאומית בעקבות המצב הקשה במדינה. א-ראעי הוא מהמבקרים החריפים של ארגון חיזבאללה בעת האחרונה. בנאום ביום שבת הוא קרא לאנשים שלא לשתוק על הנשק הבלתי חוקי במדינה והקהל ענה: "חיזבאללה ארגון טרור!".

הוא לא היחיד האמיץ בימים אלה בלבנון, קטע לא שגרתי מהטלוויזיה בלבנון בימים האחרונים. השדרן הלבנוני, טוני ח'ליפה, יצא בשלוש מאות קמ"ש על שר הבריאות הלבנוני, חמד חסן (מינוי של חיזבאללה) שמעז לדבר בשידור על ההישגים של לבנון בהתמודדות עם הקורונה.

חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד