ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
סוד החינוך בטבריה

הוראה מפתיעה למחנכים: "ללמוד מוסר בכיתות הנמוכות"

שעה ארוכה עשו אנשי החינוך של מוסדות התורה בשכונה החדשה 'נוף כנרת' בטבריה במעונו של הגאון הגדול, ראש ישיבת אורחות תורה וחבר מועצת גדולי התורה, רבי שרגא שטיינמן שליט"א שהורה להם להתחיל את הלימוד בלשון הקודש ורק לאחר מכן להסביר בעברית, להעיר לתלמידים בפרטיות ולא ברבים וללמד מוסר גם בכיתות הנמוכות • פרק מאלף בהלכות חינוך

הוראה מפתיעה למחנכים: "ללמוד מוסר בכיתות הנמוכות"
בביקור אצל הגר"ש שטיינמן צילום: יח"צ

הדרכה חינוכית מיוחדת קיימו השבוע אנשי החינוך של מוסדות התורה בשכונה החדשה 'נוף כנרת' בטבריה במעונו של הגאון הגדול רבי שרגא שטיינמן שליט"א, ראש ישיבות "אורחת תורה" וחבר מועצגה"ת. הפגישה שעסקה בתפקידו של איש החינוך בדורנו זה, חשובה במיוחד לנוכח העובדה שהיא, כמו פגישות והתייעצויות קודמות, מניחה נדבך נוסף ביסוד הקמתו של תלמוד תורה בישראל.

הגר"ש שליט"א משמש, כידוע, כנשיאם של מוסדות חינוך רבים. רבים הם המנהלים והמלמדים שבאים לבקש את עצתו בנושאים חינוכיים שונים ומגוונים. אך כאן, במקרה של תלמוד התורה של השכונה החרדית החדשה בטבריה, מדובר בבנייתו של מוסד חינוכי מהמסד עד הטפחות. הליווי הצמוד לו זוכה הצוות החינוכי נושא פירות ותורם תרומה של ממש גם לפיתוחה של השכונה החדשה שכבר מונה כמה מאות משפחות כן ירבו.

בפגישה האמורה השתתפו מנהל התלמוד תורה, הרב נתן צבי לעמל. המנהל הכספי הרב אליעזר רינגר והמלמדים הרב משה ויסבקר, הרב יעקב לוי והרב שלמה ישראלי. הגר"ש חזר ודיבר עם הצוות אודות חשיבות החינוך בדרכי נועם ועל הצורך להשקיע בכל תלמיד בפרטיות כדי לסייע לו לגדול ולצמוח לבן תורה ובעל יראת שמים.

הגר"ש אף הזכיר את דברי אביו, בעל 'אילת השחר', מרן ראש הישיבה הגראי"ל זצ"ל, לפיהם מאמר חז"ל 'המלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעולם הבא', חל גם על מלמדים. הוא הציע לנוכחים כי יקפידו להעיר לתלמידים אך ורק בפרטיות ולא ברבים. "כך גם לא עלולים להלבין פנים והדברים בדרך כלל מתקבלים טוב יותר", אמר הגר"ש שהעלה על נס את השקעתו ועבודתו המקצועית של מנהל הת"ת, הרב לעמל.

המלמדים שאלו את הגר"ש האם ניתן ללמוד עם ילדים בכיתות הנמוכות ספרי מוסר והגר"ש אמר כי ילמדו בספר 'ארחות צדיקים' שהוא קל ונוח עבור תלמידים בגיל צעיר. עוד שאלו המלמדים האם ילמדו בלשון הקודש או בעברית והגר"ש ענה כי לכתחילה יקראו את הדברים בלשון הקודש ורק לאחר מכן יסבירו בעברית כדי להרגיל את הילדים לשמור על דרך החינוך המסורה לנו מדור לדור.

בכלל, הגר"ש הקפיד לחזור שוב ושוב על הצורך לשמור על הדרך לפיה חונכנו וחונכו הדורות הקודמים ובכך לקשור את הדור הבא לדורות הקודמים. "רק החינוך הטהור שמר וישמור עלינו מפני עצת היצר". הגר"ש חזר והעלה על נס את תפקידם החשוב של המלמדים ואת האחריות המוטלת עליהם לגדל את הדורות הבאים לתורה ויראת שמים. נציין כי מספר התלמידים במסגרות החינוכיות שנפתחו בתחילת שנת הלימודים כבר עומד על כמאתיים והרישום לשנת הלימודים תשפ"ב נמצא בעיצומו.

הרב לעמל, מנהל הת"ת, אומר כי גל האכלוס השלישי שהחל באחרונה לקראת חג הפסח צפוי להגדיל עוד יותר את מספר התלמידים במוסדות החינוך שבשכונה. ב'נוף כנרת', החברה היזמית שבונה את השכונה אמרו השבוע כי "המטרה היא לבנות מערכת חינוך מושלמת שתתן מענה לכל צורכי המשפחות שבשכונה". כאמור, הרישום למערכת החינוך בשכונה החדשה בטבריה, נמצא בעיצומו.

רוצים לשמוע עוד על פרויקט המגורים המיוחד בנוף כנרת? השאירו פרטים ונציג יצור עמכם קשר>>>

או להתקשר לטלפון: 072-395-2978

הרב שטיינמן טבריה טבריה עילית שכונת נוף כנרת טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד