ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
נערכים להילולא

למרות השמים הסגורים: בליז'נסק מתכוננים למאות מתפללים

לאחר שבשנה שעברה התפרץ נגיף קורונה בסמיכות ליום ההילולא של האדמו"ר הקדוש רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א ושלטונות פולין החמירו מאד על המגיעים להשתטח על ציונו בכ"א אדר. השנה התירו השלטונות לערוך את ההילולא ובמקום נערכים להמונים שיגיעו מהעולם ולא מישראל | צפו בתיעוד מההכנות להילולא

למרות השמים הסגורים: בליז'נסק מתכוננים למאות מתפללים
ההכנות בליז'ענסק צילום: הכנסת אורחים ליז'ענסק

לקראת ההילולא של הרה"ק רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א הטמון בעיר ליז'ענסק שבפולין, התירו השלטונות בפולין לערוך את ההילולא המסורתית במקום, בניגוד לשנה שעברה שבפתח האוהל עמדו שוטרים לאורך כל יום ההילולא.

לאור ההיתר שהתקבל משלטונות פולין החלו היום (שלישי) העסקנים להיערך במרץ לקראת יום ההילולא שיחול ביום שישי הקרוב, כ"א אדר. כאשר העסקן הרב שמחה קרקובסקי משב"ק אדמו"רי לעלוב ואנשיו המפעילים את הכנסת האורחים במקום נמצאים בשטח ומנצחים על המלאכה.

בסמיכות לליז'ענסק נמצאת העיירה דינוב, שם טמון אחיינו של הרה"ק רבי אלימלך זיע"א הבני יששכר זיע"א, ובצמוד לציונו הקים איש פולין הרב פנחס פאמפ מירושלים מבנה הכנסת אורחים מפואר לרווחת המגיעים להשתטח על קברי הצדיקים באיזור.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' סיפר הרב פאמפ על המתרחש בדינוב בשנה האחרונה בצל נגיף קורונה בכלל, ועל ההיערכות להילולא הרבתית הנערכת במקום ביום כ"א אדר בפרט: "בדינוב למעט ימים בודדים, היה פתוח במשך כל השנה. בכל עת שיהודים רצו להגיע".

עוד הוסיף הרב פאמפ: "בשנה שעברה ההכנות להילולת רבי אלימלך זיע"א היו לפני שידענו על התפרצות הנגיף. השנה למרות הנגיף התחלנו בהכנות לקראת ההילולא, כבר לפני כמה שבועות. הן הכנת המקום, והן הכנת אוכל ומזון, בפרט בתקופה זו שאין להשיג אוכל כשר בשאר המסעדות הפזורות ברחבי פולין".

לדברי הרב פאמפ החל מהערב מתחילים להתקהל המתפללים והאורחים. ובמקום יהיו מניינים, לצד כיבוד קל חינם לכל מי שמגיע. (המעוניינים בארוחות מלאות זה רק בהזמנות מראש).

"אמנם על פי ההערכות לא יהיו השנה בהילולא אלפים כמו לפני הקורונה. ויהיו כנראה רק מאות. אך האנשים היוצאים היום מארצות הברית לא יכולים השנה לעשות נסיעה הלוך ושוב. והם נאלצים לשהות בפולין כמה ימים. ולצורך כך יש להיערך באוכל ומקום ללון עד לאחר השבת", הוסיף הרב פאמפ.

לסיכום אמר: "גם בליז'ענסק החלו להיערך להילולא בהכנת אוהלים גדולים, וסעודות כיד המלך. ברגע האחרון אנשים רואים שממשלת פולין החליטה להכניס את מי שמגיע להילולא. החל ציבור גדול להגיע להילולא לפעול ישועות במקום המסוגל ביום המסוגל".

ליז'ענסק פולין קורונה דינוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד