י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סערת הגיור הרפורמי

זקן רבני הציונות הדתית והח"כ מהליכוד מאשימים את הנציגים החרדים

זקן רבני הציונות הדתית וחבר הכנסת לשעבר הרב חיים דרוקמן האשים היום את הנציגים החרדים במשכן באוזלת יד לאורך שנים שהובילה לכך שבג"ץ נאלץ להכריע ולאשר את הגיור הרפורמי והקונסרבטיבי | הרב חיים דרוקמן: "אני מזועזע. זה חוסר אחריות! אני לא רוצה לנקוב בשמות"

זקן רבני הציונות הדתית והח"כ מהליכוד מאשימים את הנציגים החרדים
הרב חיים מאיר דרוקמן צילום: באדיבות המצלם

ביום שאחרי פסיקת בג"צ הדרמטית שתביא לשינוי מהותי שיכיר בגיור הרפורמי בישראל, ובעוד במפלגות החרדיות מנסים להשתמש בפסק ולהעיר את השטח לקראת הבחירות, יש מי שדווקא מאשים את החרדים שהביאו לפסיקה הדרמטית.

כך, זקן רבני הציונות הדתית וחבר הכנסת לשעבר הרב חיים דרוקמן, שהאשים בשיחה ל'ערוץ 7' דווקא את הנציגים החרדים בכנסת שדחקו את הטיפול בסוגיה במשך שנים ולא הותירו ברירה לבג"צ אלא לפסוק נגדם.

"אם המדינה ביקשה דחייה דחייה דחייה, עד שהבג"צ בא ואומר שזה הסוף, והם החליטו. מה חשבה המדינה? מה חשבה הממשלה שבה ישבו הנציגים החרדים? אם המדינה לא תחליט - אז הבג"צ יחליט! איך אפשר לישון בשקט? למה חיכו?", תקף הרב דרוקמן.

גם בנושא מתווה ניסים שלמעשה מכיר בגיור רפורמי, הרב דרוקמן הביע תמיכה תוך דרישה לתיקון, בעוד הנציג בו הוא תומך לכנסת, חה"כ בצלאל סמוטריץ' דווקא מתנגד למתווה. לדברי הרב דרוקמן, "משה ניסים הציע הצעת חוק, שלדעתי טובה כמו שהיא, אפשר היה לתקן - אבל אף אחד לא הציע לתקן".

"כואב לי", הוסיף הרב למתקפה על הנציגות החרדית, "אני מזועזע. זה חוסר אחריות! אני לא רוצה לנקוב בשמות, אני מאשים את אלה שלא התייחסו ודחו מראש מבלי להתייחס אליה. הייתה נורה אדומה כבר לפני 5 שנים כאשר עתרו בתי דין פרטיים חרדיים, כדוגמת בית הדין של הרב קרליץ, לבג"צ בדרישה להכרה בגיור שלהם מאחר ואין חוק לפיו רק בתי דין ממלכתיים יוכרו. הדבר הוביל בסופו של יום למציאות העכשווית".

עמית הלוי. צילום: Gershon Elinson/Flash90

דברים דומים נשמעו היום גם מחבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד שאמר היום (שלישי) בכנס של מכון 'על המשמר' מבית התנועה המסורתית כי למעשה החרדים משלמים מחיר על עתירה שהם עצמם הגישו להכיר בגיור בתי דין פרטיים.

"החרדים טעו כשאפשרו בתי דין פרטיים, ועכשיו הם משלמים על כך את המחיר", אמר חבר הכנסת הלוו בהתייחסו לפסיקת בג"צ אמש.

רקפת גינסברג, מנכ"לית התנועה המסורתית הגיבה על הדברים ואמרה: "התנועה המסורתית רואה בכך דווקא הזדמנות להכיר בכך שיש יותר מדרך אחת להיות יהודי ומדינת ישראל כמדינה יהודית צריכה לשקף זאת".

הרב חיים דרוקמן הציונות הדתית גיור גיור רפורמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד