י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החל מיום ראשון

קבינט הקורונה אישר: אלפי ישראלים יוכלו להיכנס ללא ועדת חריגים

בתום דיון ממושך אישרו שרי קבינט הקורונה, לאפשר כניסתם של 3,000 ישראליים מדי יום, בכל המעברים. הם יחוייבו בביצוע שתי בדיקות קורונה לפני ההמראה ובנחיתה. מחוסנים יהיו פטורים מבידוד ואילו השאר יצטרכו לבחור בין בידוד במלונית לבין בידוד ביתי תחת פיקוח אלקטרוני

קבינט הקורונה אישר: אלפי ישראלים יוכלו להיכנס ללא ועדת חריגים
נתב"ג צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שלישי) את קבינט הקורונה, כדי להמשיך ולדון במתווה כניסה ויציאה לישראל וממנה.

בהמשך להנחיית ראש הממשלה נתניהו מאמש, להחמיר את מתווה הכניסה והיציאה לישראל וממנה, אישר הקבינט עקרונית את המתווה שגובש ע"י צוות בין-משרדי בראשות המל"ל ומשרדי הבריאות והתחבורה החל מיום ראשון, ה-7.3.21 באופן הבא:

תתאפשר כניסת 3,000 אזרחים ישראלים ביום החל מיום ראשון (ה-7.3.21) ע"פ מתווה תעופתי ובהיקף טיסות שיקבעו ע"י משרד התחבורה בתיאום עם משרד הבריאות. (כניסת עולים חדשים תימשך במתכונת הקיימת). מספר זה יכלול גם את העוברים במעברים היבשתיים, בהתאם לתיאום שיבוצע בין שרת התחבורה ושר הפנים.

שרי התחבורה והבריאות ימסרו דיווח בכל ישיבת קבינט ובהתאם לצורך ימליצו על שינויים.

כמו כן אישרו שרי הקבינט, לחייב ישראלים החוזרים מחו"ל בבידוד ביתי ע"פ הנחיות משרד הבריאות, לרבות בעניין הבדיקות המקדמיות, מלבד אזרחים מחוסנים או מחלימים שגם הם יידרשו לעבור בדיקות.

עוד נקבע, לאכוף את הבידוד הביתי בצורה ממוקדת ע"י משטרת ישראל ולתעדף את משימת אכיפת בידוד לחוזרים מחו"ל בעדיפות עליונה.

השרים אישרו, להקצות למשטרת ישראל את המשאבים הנדרשים לביצוע משימת האכיפה בדגש על תוספת עד 660 פקחים עובדי מדינה בתיאום עם המשרד לביטחון פנים.

במקביל החליטו שרי הקבינט, להמשיך ולקדם את האמצעים הטכנולוגיים ואת החקיקה הנדרשת לשימוש בהם לאכיפת בידוד ביתי.

לצד זאת הוחלט להפעיל מלוניות בידוד לטובת אזרחים אשר אינם יכולים לקיים בידוד ביתי.

כמו כן תתאפשר לאזרחי ישראל מחוסנים לצאת מישראל במגבלת היקף הטיסות שיקבע ע"י שרת התחבורה ותוך עמידה בתנאי משרד הבריאות, ובמקביל להפעיל ועדת חריגים ליציאה מישראל שתדון בבקשות של אזרחים המבקשים לצאת שאינם מחוסנים.

לצד כל זאת, ועדת ההיתרים הקבועה לטיפול בבקשות של מי שאינם אזרחים ישראלים תמשיך לפעול בראשות משרד הפנים. וכן יוקצה תקציב למשימות משרד התחבורה הקשורות להחלטה זו בתיאום עם משרד האוצר, יוכשרו שדות תעופה נוספים לייעול התהליך בהתאם לצורך ובתיאום עם משרד האוצר.

עוד הוחלט כי תתבצע עבודת מטה של משרדי הבריאות, התחבורה והתיירות בעניין כניסה עתידית של תיירים מחוסנים, שתובא בבוא העת לאישור הקבינט.

התקנות יובאו לאישור שרי הממשלה כולם בהתאם עם סיום העבודה עליהן.

קורונה נתב"ג סגירת נתב"ג כניסה לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד