י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מהרסים כמוך"

צפו: הדיון התלהט בין שלמה בניזרי לאמנון לוי

השר לשעבר מש"ס שלמה בניזרי התארח בתכניתו של אמנון לוי כדי לשוחח על החלטת בג"ץ בנוגע לגיור הרפורמי. מהר מאוד השיחה בין השניים התלהטה ואמנון לוי לא נשאר אדיש • צפו

צפו: הדיון התלהט בין שלמה בניזרי לאמנון לוי
בניזרי ואמנון לוי צילום: צילום מסך

ההחלטה הדרמטית של בג"ץ לאשר בישראל גיורים רפורמים או קונסרבטיבים עוררה סערה ויצרה פולמוס מתמשך בנושא. בעוד החרדים עומדים בצד אחד ומוחים נגד ההחלטה, אחרים מקבלים אותה בברכה.

שר הבריאות לשעבר מטעם ש"ס, שלמה בניזרי, זומן לדבר על הנושא הבוער בתוכניתו היומית של אמנון לוי ב'ערוץ 13'. לוי התייחס לאמירתו של ח"כ יצחק פינדרוס הבוקר כי בנות שמתגיירות בצה"ל נחשבות 'שיקסע'. בניזרי מצידו ציטט את ראש הממשלה המנוחה גולדה מאיר ע"ה, שבעבר התייחסה לגיורים רפורמים וטענה כי הם יביאו להכחדתו של העם היהודי.

לוי תהה מדוע החרדים תוקפים את בג"ץ על החלטתו בנושא הגיור לאחר שבמשך 15 שנים לא המציאו פתרון לכך במשכן. בניזרי רק הגביר את מתקפתו על בג"ץ וטען כי 99% מהחלטותיו הן אנטי-יהודיות.

בהמשך התלהט הוויכוח בין לוי לבניזרי על סוגיית מיהו יהודי, כשלוי טוען כי הוא מכבד את ההחלטה להינשא רק לאורתודוקסים, אך מדוע החרדים לא מכבדים את רצונם של אחרים ומדוע הם אלו שקובעים מי הם יהודים.

 

אמנון לוי שלמה בניזרי גיור רפורמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד