ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לא נפגעו כלכלית

בצל הנגיף: מעל 200 מיליארדרים חדשים בסין

למרות שנגיף הקורונה התפרץ בשטחה, סין רושמת שיא של מעל 1000 מיליארדים. 200 מהם נוספו במהלך השנה החולפת. בעוד כלכלות בעולם נפגעו אנושות מהמגיפה, סין דווקא הרוויחה וכלכלתה התעצמה

בצל הנגיף: מעל 200 מיליארדרים חדשים בסין
רופאים סינים צילום: דוברות ביה"ח רמב"ם

סין יצרה בשנה שעברה למעלה מ-200 מיליארדרים חדשים עם שוק מניות פורח ושלל רישומי חברות חדשות שקיזזו את הנזק שנגרם לסין ממגפת הקורונה.

רשימת העשירים העולמית של Hurun Global 'הורון' הראתה כי 259 סינים נוספו למועדון המיליארדרים בשנת 2020, יותר משאר העולם ביחד והביאו את המדינה לסך כולל של 1,058 מיליארדרים - הראשונה ששברה את מחסום ה-1,000.

לשם השוואה, ארה"ב יצרה רק 70 מיליארדרים חדשים בשנה שעברה עם סך כולל של 696. חשוב לציין כי סין עם מעל 1.5 מיליארד אנשים, וארה"ב עם מעל 400 מיליון אנשים. סין היא המדינה בה הופיע נגיף הקורונה לראשונה והואשמה כי הסתירה את התפשטותו המוקדמת, מה שהוביל למגיפה עולמית, והיא עכשיו רואה צמיחה בכלכלתה בעוד שאר הכלכלות בעולם נפגעו קשה בגלל המחלה.

המדינה הקומוניסטית הייתה הכלכלה הגדולה בעולם והיחידה שצמחה בכלל בשנה שעברה, והתמ"ג עלה ב-2.3 אחוזים. ארה"ב ירדה ב-3.7%, גרמניה ירדה ב-5% ובריטניה ב-11%. צמיחה זו סייעה ביצירת מיליארדרים חדשים, כשז'ונג שאנשן, בעל חברת ענקית המים בבקבוקים, הוביל את הרשימה והפך לאיש העשיר ביותר בסין לאחר שעקף את ג'ק מא בעליו של עלי אקספרס, שהונו צנח במהלך 12 החודשים האחרונים.

שאנשן שווה כ-85 מיליארד דולר לאחר שמותג המשקאות שלו שמוכר תה, קפה ומיצים כמו גם בקבוקי מים תפס תאוצה בסין, ז'ונג היה פועל בניין לשעבר, שעשה את הונו בעקבות הנפקה ראשונית של 1.1 מיליארד דולר בהונג קונג בשנה שעברה. שלושה אנשים ברחבי העולם הוסיפו יותר מ-50 מיליארד דולר בשנה אחת, כך עולה מהחברה שביצעה את הבדיקה: אילון מאסק בעליו של טסלה, ג'ף בזוס של אמזון, וקולין הואנג, אחד משחקני המסחר האלקטרוני שצומח בסין.

הואנג שווה כעת כ-60 מיליארד דולר, מה שמציב אותו במקום השביעי ברשימת העשירים בסין ובמקום ה- 57 בעולם. בסך הכל, סין ממשיכה להוביל את יצירת העושר בעולם, כך נכתב בדו"ח של 'הורון', והוסיפה 490 מיליארדרים חדשים בחמש השנים האחרונות לעומת 160 שנוספו בארה"ב. כלכלנים מאמינים כעת כי סין תעקוף את אמריקה להיות הכלכלה הגדולה בעולם עד 2028.

כלכלת סין מיליארדים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד