ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
כללי הספורט

החרימו את ישראל אך יוכלו להתחרות בתחרות בטוקיו

ההשעיה של איראן מהתמודדות בתחרויות ג'ודו בינלאומיות בטוחה | איראן מנעה מאחד הספורטאים שלה להתחרות מול ישראלי, והושעתה, אך ההשעיה בוטלה חודשים לפני אולימפיאדת טוקיו 2021

החרימו את ישראל אך יוכלו להתחרות בתחרות בטוקיו
שגיא מוקי צילום: Roy Alima/Flash90

בית הדין הבינלאומי לבוררות לספורט החליט ביום שני כי ההשעיה של איגוד הג'ודו האיראני שמנע ספורטאי ג'ודו איראניים בשנת 2019 להתחרות תבוטל, תוך שהם מודים כי המדינה האיסלאמית ביצעה "הפרות קשות" של כללי הפדרציה, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

"להשעיה המלאה לא היה שום בסיס חוקי על פי כללי הספורט" נמסר מבית המשפט, כעת איראן תוכל לשלוח את הג'ודוקאים שלה להתחרות בטוקיו, המשחקים יתקיימו בחודש יולי הקרוב, כך שאין מספיק זמן לערער על פסק הדין. כזכור

בשנת 2019 אמר הג'ודוקאי האיראני סייד מולאי כי המנהלים שלו הורו לו לא להופיע למשחקים באליפות העולם בג'ודו כדי להימנע מהתמודדות עם שגיא מוקי הישראלי, שכזכור סיים את הזכייה בטורניר. מולאי אמר כי הוא מסרב לציית, ובעקבות כך הרגיש שחייו בסכנה. הוא טס לגרמניה לאחר הטורניר והשיג מעמד של פליט.

התאחדות הג'ודו העולמית אסרה מייד על ג'ודוקאים איראנים להתחרות בתחרות בינלאומית "עד שפדרציית הג'ודו האיראנית תיתן ערבויות חזקות ותוכיח שהן יכבדו את חוקי האיגוד, ויוודאו שהספורטאים שלהם נלחמים נגד ספורטאים הישראלים". אך כאמור האיסור בוטל, ואיראן תוכל להשתתף בתחרות ביפן.

איראן טוקיו תחרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד