י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"איום על חופש הביטוי"

הפרופסור נשבר מהשנאה נגדו והפסיק את מחקר הקורונה

פרופסור שוודי שחקר את השפעות נגיף הקורונה על ילדים, הפסיק את המחקר שלו לאחר שהוצף בהודעות שנאה קשות ברשתות החברתיות | המחקר שלו העלה עד כה כי הנגיף השפיע מינימלית על גילאי 1 עד 16 במהלך הגל הראשון

הפרופסור נשבר מהשנאה נגדו והפסיק את מחקר הקורונה
יונאס לודביגסון צילום: מתוך הטוויטר שלו

יונאס לודביגסון, רופא ילדים בבית החולים האוניברסיטאי אורברו ופרופסור לאפידמיולוגיה קלינית במכון קרולינסקה, פרסם נתונים שהראו כי מעט מאד ילדים בשבדיה חלו בקורונה במהלך הגל הראשון. עם זאת, לאחר שפרסם את ממצאיו בכתב העת לרפואה של ניו אינגלנד, הוא ספג גל של ביקורות, מה שהוביל אותו להפסיק את עבודתו. כך דווח ב'דיילי מייל' הבריטי. מחקריו של לודביגסון העלו כי לקורונה הייתה השפעה מינימלית על ילדים בגילאי 1-16 בשוודיה במהלך הגל הראשון.

עם זאת, לאחר פרסום מחקרו, אמר לודביגסון לאיגוד הרפואה השוודי כי הוא התעורר לפנות בוקר בכל לילה לאחר שהוצף בביקורת קשה נגדו ברשתות החברתיות. הגולשים טענו שלודביגסון ומחקריו שימשו כמייצג שיטת הבלימה של הנגיף בשוודיה שהייתה רגועה יותר ממדינות אחרות.

לדבריו, ההתקפות נגדו הביאו לכך שהוא איבד את התיאבון לחקור ולדבר על קורונה, כתוצאה מכך, לודביגסון החליט להפסיק לחלוטין לחקור את הנגיף. מנתוני עבודתו נמצא כי בין התאריכים 1 במרץ 2020 ל-30 ביוני 2020, רק 15 ילדים בגילאי 1-16 בשבדיה טופלו בטיפול נמרץ בגלל קורונה או בגלל תסמונת רב-דלקתית אשר נקשרה לנגיף הקורונה. לשם המחשה זה זהה ל-0.77 חולי טיפול נמרץ ל-100,000 ילדים באותה גיל.

בתגובה להחלטתו של לודביגסון להפסיק את המחקר, שבדיה מתכננת להגדיל את התמיכה באנשי מחקר, מטילדה ארנקראנס, שרת ההשכלה הגבוהה והמחקר בשבדיה, אמרה כי: "כשאנשים מושתקים, זה איום על חופש הביטוי והדמוקרטיה שלנו".

ביום שני האחרון התקבלו מספר מגבלות חדשות שיעזרו לרסן את הגל השלישי הפוטנציאלי, כולל שעות פתיחה מוגבלות של חנויות ומסעדות; מספר האנשים המותרים בחנויות ובמכוני כושר הוגבל לשמונה אנשים לכל היותר להיפגש בו זמנית.

קורונה מחקר מדעי שבדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד