ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
התחזיות התבדו

אין דרישה: 1.5 מיליון חיסוני שפעת מושמדים

היערכות זהירה הביאה לרכש של ארבעה מיליון חיסונים, אך השפעת לא הגיעה | בימים אלו משמידות קופות החולים מיליוני חיסונים 

אין דרישה: 1.5 מיליון חיסוני שפעת מושמדים
אילוסטרציה צילום: David Cohen/Flash90

החורף שמסתיים בימים אלו רשם שיא נוסף לצד הקורונה: אפס דיווחים על מקרי שפעת, לצד היערכות שיא ורכש כמות גדולה במיוחד של 4 מיליון חיסונים. לכן, קופות החולים ומשרד הבריאות משמידים בימים אלו כ־1.5 מיליון חיסוני שפעת שנשארו ללא דרישה כך על פי הדיווח ב'ישראל היום'.

מידת העניין בחיסוני השפעת צנחה כאשר הגיעו חיסוני הקורונה, ולאור הדיווחים שאין מקרי תחלואה. לצד זאת, שיעור ההתחסנות בחורף הנוכחי לשפעת עמד על 25.6% מהאוכלוסייה, שיעור גבוה במיוחד, זאת לעומת 24.6% התחסנות בחורף שעבר, ו־18%-19% התחסנות בשנתיים הקודמות.

במשרד הבריאות נערכו לחורף שבו תהיה תחלואה משולבת של שפעת וקורונה (שזכתה לכינוי פלורונה). בדיעבד, מנתוני המרכז לבקרת מחלות במשרד הבריאות עולה כי לא התגלה בבדיקות מעבדה אף לא מקרה אחד של שפעת. לאורך כל העונה שיעור הפניות למרפאות, לחדרי המיון ולמחלקות הילדים בשל מחלות חורף דמויות שפעת היה נמוך.

כך למשל שיעור הפניות למרפאות בגלל מחלות דמויות שפעת היה קרוב לאפס, לעומת שיעור של 20-15 מקרים ל־10,000 נפש בתקופה המקבילה בשנים האחרונות. "שיעורי תחלואה נשימתית הם נמוכים. טרם זוהתה פעילות שפעת בקהילה בישראל", מציינים במשרד הבריאות.

חיסון נגד שפעת חיסון לקורונה השמדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד