ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ניתוח קמפיין

כולם יתיישרו לפקודתו: תפיסת העולם הפוליטית של סער • צפו

לאחר שהוא וחלק מחבריו לרשימה הביעו תמיכה/אי התנגדות לרפורמים, הפיץ גדעון סער סרטון נוסף של קמפיין הבחירות שלו | בסרטון מציגים הקמפיינרים של סער תפיסת עולם מיוחדת. מרצ כן, בן גביר לא. ליברמן יחד עם מרצ, והחרדים? יחד עם ליברמן ולפיד בממשלה תחת ראשותו

כולם יתיישרו לפקודתו: תפיסת העולם הפוליטית של סער • צפו
גדעון סער צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד ימים ספורים יצעדו אזרחי ישראל אל הקלפיות וישלשלו את האות המייצגת את המפלגה אליה הם מתחברים ומצביעים. מטבע הדברים ככל והבחירות קרבות, המרוץ הולך ונהיה מותח ומתוח יותר, כמו גם יצרי ואף לפעמים הזוי.

אחת התופעות שהפכה לרשמית גם במפלגות החרדיות כיאה לעידן הטכנולוגי בו אנחנו שרויים, היא ניהול קמפיינים באמצעות סרטונים קצרים ומסרים קליטים המהדהדים את הקו של המפלגה אותם מייצגים הקמפניירים שמאחוריהם. אתמול (שלישי) היו אלו העורכים הגרפיים של מפלגת 'תקווה חדשה'.

הסרטון המדובר של 'תקווה חדשה', נפתח בשאלת ההרכבה של הממשלה הקרובה: "מי יכול להרכיב ממשלה ולמנוע בחירות נוספות? זה מה שיקרה אם נתניהו ינסה להרכיב ממשלה: סער בחוץ, לפיד בחוץ, העבודה בחוץ. אין ממשלה, עוד בחירות. אם לפיד ינסה להרכיב ממשלה: יש לו רק את השמאל. אין ממשלה, עוד בחירות".

בשלב זה עבר הסרטון לתוצאה האופטימית: "כשגדעון סער ירכיב ממשלה, המשותפת ועבאס בחוץ, בן גביר בחוץ, את השאר הוא רק צריך לבחור. יש ממשלה אין עוד בחירות. רק גדעון סער יקים ממשלה יציבה, גדעון הסער התקווה היחידה לשינוי".

מצפייה בסרטון עולות כמה תהיות. הראשונה האם לשיטת איש הליכוד לשעבר, מרצ כשרים ובן גביר פסול יחד עם המפלגות הערביות. האם החרדים מבחינתו ישבו יחד עם לפיד מרצ וליברמן בממשלה, והעיקר שהוא בראש?.

עוד עולה התמיהה, האם בעיניו של סער ישנה היתכנות של מממשלה בה ליברמן מרצ ולפיד מכפיפים עצמם תחתיו. מה תהיה אז לדוגמא המדיניות הבטחונית? שמאל של מרצ? ימין של ליברמן? זגזוז של לפיד?, האם כולם מוותרים על עקרונותיהם לדידו של סער העיקר לקבל אותו בראש.

בקיצור: נראה שגם לסער אין ממשלה. אולי סער חושב שכמו ביהדות המותאמת והרפורמית אותה הוא וחלק מחבריו לא מגנים ואף מגבים אותם, כך הוא גם ימציא פוליטיקה חדשה, של אחיזת המקל בשני קצותיו, לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה. משהו מיוחד מותאם למטרה 'סער לראשות הממשלה'

גדעון סער בחירות 2021 קמפיין הבחירות יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד