ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
חשש בעולם המדע

המוטציה הברזילאית מדביקה מחדש מחלימים באחוזים גבוהים

חשש כבד בעולם המדע לאחר שבמחקרים ראשוניים נמצא כי המוטציה הברזילאית של הקורונה מדביקה מחדש מחלימים בשיעור של עד 61% מה שמעלה חשש כי היא עמידה גם בפני החיסונים | דאגה דומה קיימת גם לגבי הזן הניו יורקי

המוטציה הברזילאית מדביקה מחדש מחלימים באחוזים גבוהים
בדיקות קורונה בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

בקבינט הקורונה שנערך ביום שני האחרון הפרוייקטור פרופ' נחמן אש הציג נתונים לפיהם עד כה נמצאו 885 בני אדם חיוביים לקורונה לפחות 90 ימים לאחר ההחלמה - מתוך כל 736 אלף מחלימים. כלומר, 0.12% מהמחלימים נדבקו בשנית, כך פורסם בידיעות אחרונות.

במשרד הבריאות הדגישו כי ייתכן שאותם 885 אזרחים שנדבקו לאחר שהחלימו, נדבקו בזן שונה של הנגיף מזה שחלו בו קודם, או לחילופין התוצאה החיובית הראשונה שלהם הייתה שגויה.

בתוך כך, קיימת דאגה בעולם המדעי ממספר מוטציות של נגיף הקורונה שבמחקרים ראשוניים מגלות עמידות מול אנשים שנדבקו ולכאורה בעלי נוגדנים ומכאן החשש שאותם מוטציות עמידות גם נגד החיסונים. 

המדאיגה שבהן לעת עתה היא 'המוטציה הברזילאית' שעל פי מחקר ראשוני מראה עמידות גבוהה מול הנוגדנים כאשר על פי הערכה היא מסוגלת להדביק מחדש בין 25% ל-61% מהמחלימים, ומכאן החשש שמוטציה זו תהיה עמידה גם בפני החיסונים.

המחקר בוצע לאחר שבעיר מנאוס באמזונס בברזיל %67 מהתושבים חלו בקורונה עד אוקטובר 2020 - מה שהיה אמור תיאורטית להוביל ל"חסינות עדר". אולם רשויות הבריאות בברזיל היו מופתעות מאוד לגלות "גל שני עצום" בגלל מוטציה חדשה שהתפתחה באזור - הלא היא המוטציה הברזילאית.

לפי המחקר שנערך על ידי חוקרים בריטים וברזילאים, המוטציה גם מדבקת בין פי 4.1 ל־2.2 מקורונה "רגילה". במקביל, מחקרים ראשונים שנערכו בארה"ב המוטציה הניו־יורקית, שאותרה לראשונה בנובמבר. שני מחקרים, ראשוניים ועדיין לא מספקים, מעלים כי המוטציה עמידה במיוחד מול נוגדנים של מחלימים ומחוסנים.

קורונה ברזיל נחמן אש מוטציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד