ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
עוד לפני הבחירות

הפרוייקטור פרופ' אש: סיכוי לסגר רביעי - כבר בשבועות הקרובים

פרוייקטור הקורונה הפרופ' נחמן אש אמר הבוקר כי קיים סיכוי שכבר בשבועות הקרובים ישראל תכנס לסגר נוסף, רביעי במספר, הכל תלוי לדבריו ברמת התחלואה. הוא הדגיש מצד אחד את הסיוע של החיסונים בהורדת התחלואה הקשה, אך מנגד ציין כי ישנה עלייה קלה במקדם ההדבקה 

הפרוייקטור פרופ' אש: סיכוי לסגר רביעי - כבר בשבועות הקרובים
הפרויקטור נחמן אש ברמב"ם צילום: הקריה הרפואית רמב"ם

פרוייקטור הקורונה הפרופ' נחמן אש התראיין הבוקר לרדיו 103FM ואמר כי סגר נוסף, רביעי במספר, עומד על הפרק כבר בשבועות הקרובים, לדבריו ייתכן עוד קודם הבחירות לכנסת.

פרופ' אש הבהיר בדבריו כי ההחלטה לגבי הסגר תלויה אך ורק ברמת התחלואה ודחה את הטענות על שיקולים פוליטיים הנוגעים בהחלטות. 

"התכנית שלפיה פועלים, הפתיחה ביום ראשון, היא תכנית שאנחנו שמנו על השולחן לפני מספר שבועות. מאוד התלבטנו כי במדדים אנחנו עומדים, אבל היו את אירועי פורים", אמר הפרוייקטור.

הפרוייקטור ציין שבעקבות מבצע החיסונים הנרחב ישנה ירידה משמעותית במספר החולים הקשים וכן ירידה בתמותה מקורונה, אך ציין מנגד שיש עלייה, אם כי לא דרמטית לעת עתה, במקדם ההדבקה בישראל.

הפרוייקטור אש התייחס לאכיפת הבידודים על הנוסעים ששבים מחו"ל כשברקע ניצב החשש מחדירת המוטציות לישראל והביע מעט חוסר שביעות רצון מפתיחת נתב"ג: "ההגנה מפני המוטציות מאוד בסיסית - בדיקות בנחיתה ובידוד אפקטיבי. זה לא עובד, פה רצינו שיהיו אמצעים שיאפשרו את האכיפה של הבידוד, לצערי לא הגענו להבשלה של הצעדים האלה. מתוך השיקולים שאמרו אי אפשר להחזיק את אזרחי ישראל בחו"ל כל הזמן התקבלה החלטה יותר מורכבת עבורנו"

נחמן אש סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד