י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בישראל תוקפים

‏בית הדין בהאג הודיע רשמית: נפתח בחקירת פשעי מלחמה ביהודה ושומרון

בית הדין לפשעי מלחמה בהאג הודיע היום כי הוא פותח בחקירה רשמית נגד מדינת ישראל בחשד שבצעה פשעי מלחמה ביו"ש. החקירה תתמקד החל מפעולות שבצעה ישראל מאז ה-13 ביוני 2014 | בישראל תוקפים

‏בית הדין בהאג הודיע רשמית: נפתח בחקירת פשעי מלחמה ביהודה ושומרון
חיילים, ארכיון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בית הדין הבינלאומי בהאג הודיע היום (רביעי) כי בכוונתו לפתוח חקירה בחשד לביצוע פשעי מלחמה ע"י ישראל. לדברי התובעת של בית הדין, החקירה תטפל בפשעים שבוצעו לכאורה מאז ה-13 ביוני 2014. על פי אמנת רומא.

התובעת כתבה בהודעה הרשמית כי לא מדובר בהחלטה פוליטית, אלא ע"פ אמנת רומא, והביאה דוגמא שבמקרה של ספינת המרמרה היא החליטה לא לפתוח בחקירה נגד ישראל, למרות כמה דרישות בנושא.

תנועת "אם תרצו" בתגובה להחלטת ביה"ד הבינ"ל בהאג: "החלטה סהרורית זו הגיעה בזכות אותם ארגוני הדה לגיטימציה הפועלים נגד ישראל בזירה הבינ"ל כמו "שוברים שתיקה", "עדאלה" ו-"בצלם". יש להוקיע מכל וכל את הארגונים הפועלים במימון ממשלות זרות נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל ועל הממשלה הבאה החובה למסות את הארגונים שעיקר המימון שלהם ממשלות זרות ובכך לצמצם את האינטרס של הממשלות הזרות לחתור תחת הדמוקרטיה הישראלית. מדובר בהחלטה אנטישמית שהקשר בינה לבין המציאות לא קיים".

איתמר בן גביר בתגובה להחלטה, קרא להעמיד לדין בישראל את בכירי הרש"פ בגין פשעי מלחמה: "תגובה ציונית הולמת להחלטה האנטישמית של האג תהיה להעמיד לדין בישראל את בכירי הרש"פ בגין פשעי מלחמה ולהחיל ריבונות ישראלית מלאה על שטחי יהודה ושומרון - אך זה יוכל לקרות רק אם תקום ממשלת ימין חזקה, שתפעל על פי האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל ולא על פי גחמות של פרקליטים אנטישמים שרוצים רק ברעתה של מדינת ישראל ותו לא".

יו"ר תקווה חדשה ומועמדה לראשות הממשלה גדעון סער בתגובה להחלטת בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג: "החלטת בית-הדין הפלילי הבינלאומי בהאג - היא החלטה בזויה. החלטה לחקור את הצבא המוסרי ביותר בעולם של המדינה המאוימת ביותר בעולם היא מעוותת מוסרית. ממשלה בראשותי תעבוד עם בנות בריתנו בעולם ובראשן ארה״ב כדי להגן על צה״ל, מפקדיו ולוחמיו ולמנוע פוליטיזציה של המשפט הבינלאומי".

האג יהודה ושומרון איתמר בן גביר גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד