י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מדאיגה ומשמעותית"

לאחר הירידה: עלייה במספר מאושפזי הקורונה

העלייה בתחלואה במגזר הערבי מתחילה לתת את אותותיה על התחלואה הארצית ולאחר ימין בהם נרשמה ירידה, היום מדווח כי ישנה עלייה מדאיגה במספר המאושפזים במחלקות הקורונה

לאחר הירידה: עלייה במספר מאושפזי הקורונה
מחלקת קורונה באיכילוב צילום: Tomer Neuberg/Flash90

לאחר מספר ימים של ירידה בנתוני התחלואה והאשפוז, נדמה כי העלייה בתחלואה במגזר הערבי מתחילה להראות את אותותיה על מצב התחלואה הארצי. ביחידה לטיפול נמרץ קורונה ובמחלקות פנימיות קורונה בסורוקה, מקבוצת כללית, מאושפזים כעת 47 מטופלים, 31 במצב קשה מתוכם 11 מונשמים וארבעה שמחוברים למכונת אקמו.

בבית החולים הודיעו היום כי "קיימת עליה מדאיגה ומשמעותית במספר החולים במחלקות הקורונה וביחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה, בעיקר מאושפזים בקרב החברה הבדואית".

מהנתונים שפרסם בית החולים עולה כי ביממה האחרונה אושפז ילד בן 8 ואמו שנמצאו חיובים לנגיף וביחידה לטיפול נמרץ קורונה מאושפזים 14 חולים.

ד"ר כרמי ברטל, מנהל מחלקה פנימית קורונה בסורוקה אמר כי "לצערי הרב, אנו עדים לעליה במספר המאושפזים במחלקות הקורונה בדרום- העלייה המטרידה מחמירה מיום ליום. המגמה המלווה עליה זו היא עליה בכמות הצעירים המתאשפזים".

לדבריו, "כל מי שהגיע לאשפוז מתחת לגיל 60 לא התחסן. כמו כן קיימת עליה ממוקדת בחברה הבדואי. שבו שיעורי התחסנות נמוכים, ועליה במספר הנשים ההרות החיוביות לקורונה".

קורונה המגזר הערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד