ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
גם החמאס מברך

הפלסטינים מרוצים: החוק הבינלאומי מכיר ב"התנגדות לגיטימית"

ברחוב הפלסטיני לא מסתירים את שביעות רצונם מההחלטה שהתקבלה היום בבין הדין הבינלאומי בהאג לחקור את מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס שאף הוא צפוי להיחקר, מברך ומגדיר את המהלך כהכרה בהתנגדות הלגיטימית שלהם

הפלסטינים מרוצים: החוק הבינלאומי מכיר ב"התנגדות לגיטימית"
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

בית הדין לפשעי מלחמה בהאג הודיע היום (רביעי) כי הוא פותח בחקירה רשמית נגד מדינת ישראל בחשד שבצעה פשעי מלחמה ביו"ש. החקירה תתמקד החל מפעולות שבצעה ישראל מאז ה-13 ביוני 2014. וברחוב הפלסטיני לא מסתירים את שביעות רצונם.

בערוץ הטלגרם של 'כאן 11' הובאה הודעת משרד החוץ הפלסטיני: "זהו צעד שציפינו לו רבות שמשרת את רדיפת הצדק הלא פוסקת של פלסטין, דבר שמהווה עמוד תווך של השלום שמגיע לעם הפלסטיני".

עוד דווח בערוץ כי הרשות הפלסטינית מזכירה לתובעת הראשית כי ישראל עושה פשעים נרחבים, מתוכננים וממשוכים נגד הפלסטינים, מה שהופך את ההכרעה המהירה של בית הדין לעניין דחוף וחשוב, היות ותפקידו של בית הדין למנוע בריחה מעונש, ולהרתיע מביצוע פשעים נוספים.

כמו כן, הרשות פונה לקהילה הבינלאומית בבקשה לכבד את ההליך המשפטי, ושלא יערבו בהליך פוליטיקה. בנוסף, הרשות ביקשה שישמרו על כל חברי בית הדין ומשפחותיהם, מאיומים שונים. הרשות מתחייבת לסייע בכל הליך שתידרש לו, מתוקף תפקידה חברה באמנת רומא.

לא אנשי הרשות יצאו מסופקים מההחלטה בהאג. גם ארגון הטרור חמאס הביע שמחה על הכישלון הישראלי. דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר כי זהו צעד נוסף בדרך להשגת צדק וכי החוק הבינלאומי מכיר ב"התנגדות לגיטימית". עם זאת יצוין, כי ייתכן והחקירות יגיעו גם אל הארגון עצמו. כעת הם מתמקדים בשמחה לאיד לישראל.

הרשות הפלסטינית חמאס האג חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד