י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"דתיים הסתפקו בלחם"

בניגוד לפקודות: החיילים בבסיס בישלו אוכל בשבת

חיילי צה"ל שאבטחו בסיס בדרום הארץ, נאלצו לבשל אוכל במהלך השבת בניגוד לפקודות שאוסרות על כך בגלל בעיה לוגיסטית שיצרה מחסור במזון | צה"ל: "האירוע מתוחקר"

בניגוד לפקודות: החיילים בבסיס בישלו אוכל בשבת
חייל קורא עיתון. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

חילול שבת בניגוד לפקודות בבסיס צה"ל בדרום: ב-ynet נחשף כי חיילי צה"ל בבסיס סמוך לגבול מצרים נאלצו בשבת לבשל לעצמם אוכל תוך חילול שבת ובניגוד לפקודות הצבא, כתוצאה ממחסור באוכל בבסיס.

מדובר בקבוצת חיילים שנשארה בבסיס בשבת במטרה לאבטחו, וטבחי הבסיס שהיו אמורים לדאוג לאוכל מוכן לשבת, יצאו מהבסיס מבלי לבשל והשאירו את החיילים ללא אוכל. החיילים הרעבים בישלו בעיצומה של השבת ובניגוד גמור לפקודות צה"ל.

הסיבה לכך שהטבחים לא בישלו קודם השבת, נבעה מבעיה לוגיסטית בגינה לא הגיע החומר הגולמי לבישול אלא רק בשעה סמוכה לשבת, כשאז הטבחים כבר לא שהו במקום.

אספקת המזון שהייתה דלה בלאו הכי, אילצה את החיילים לבשל לעצמם במהלך השבת כדי להשלים להם תזונה חיונית.

חיילים שהיו במקום טענו ל-ynet, כי "חיילים דתיים הסתפקו באכילת לחם לאורך כל השישי-שבת. אלה לא תקלות חריגות, אלה דברים שמתרחשים לעיתים. אחת החיילות, שנדרשה לבשל לתוך השבת, גם נפצעה במהלך הבישול באורח קל".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "האירוע מתוחקר. עקב פערי כוח אדם במטבח בסוף השבוע, התבצעה מראש משיכת מזון חם ויבש מבסיס סמוך. מתחקיר ראשוני עולה כי המפקד ששימש כתורן בבסיס חילק את המזון בצורה שגויה, וכתוצאה מכך המזון החם לא הספיק למהלך סוף השבוע - ולכן החליט המפקד לבשל לחיילים במהלך השבת בניגוד לפקודות. הפקודות יחודדו לכלל המפקדים, כדי למנוע מקרים דומים בעתיד".

צה"ל חילול שבת בישול בשבת בסיס צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד