י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הקולגה פחות התחבר

רפי רשף הילל את התחקיר המסית; יאיר שרקי מחה • צפו

בתוכניתו של רפי רשף בערוץ 12 עלה לדיון התחקיר השקרי של אולפן שישי שהציג את החרדים כקומבינטורים שבאים ויוצאים מנתב"ג כאוות נפשם. רשף החל להלל את התחקיר, אך אז זכה לתגובה לא צפויה מהכתב יאיר שרקי | צפו

רפי רשף הילל את התחקיר המסית; יאיר שרקי מחה • צפו
העיתונאי יאיר שרקי צילום: נועם רבקין פאנטון, פלאש 90

"תחקיר" הפייק של אולפן שישי ממשיך לעורר סערה גדולה בעולם התקשורת, כשעיתונאים רבים, חלקם לא דתיים, מוחים על חוסר המקצועיות מאחורי התחקיר של אילן לוקאץ' שהסתייע בכתב 'הארץ' אורי משגב בכדי להשמיץ את הציבור החרדי ולמתג אותו כציבור שחי על קומבינות ונוכלויות.

במשך השבוע הציג מדי יום כתב התחבורה הוותיק של תאגיד השידור הציבורי, שרון עידן, תיעודים חוזרים ונשנים משדה התעופה ומרחבי העולם שמציגים את השקר שהוצג בכתבת התחקיר שטענה כי רוב הבאים בשערי נתב"ג - חרדים.

היום מתברר, כי גם הקולגות של לוקאץ' לערוץ 12 לא מרוצים, לשון המעטה, מהנראטיב האנטי-חרדי השקרי שהוצג ב"תחקיר" אולפן שישי.

בתוכניתו היומית של רפי רשף ב-12 התארחו לפאנל העיתונאים עמית סגל, יאיר שרקי וירון אברהם. ברגע מסוים החל רשף להלל ולשבח את "התחקיר" של לוקאץ', אך אז הופתע לגלות את חוסר שביעות רצונו של הכתב לענייני חרדים יאיר שרקי מהכתבה באולפן שישי.

שרקי היסה את דבריו של רשף שטען שהתחקיר עורר טלטלה ואמר בלחש, "טלטלה לכל מיני כיוונים". רשף לא הבין וסגל עודד את שרקי להסביר יותר, אך שרקי רק עיווה פניו ואמר כי הוא מעדיף שלא לומר את אשר הוא חושב.

מאוחר יותר הסביר שרקי את מה שהתרחש באולפן של רשף, בציוץ בטוויטר: "לא חושב שזה סוד גדול, גם למי שצפה הערב בחמש עם רפי רשף, שלא אהבתי את הכתבה באולפן שישי," כתב שרקי.

שרקי התייחס לביקורות לפיהן הוא חשש להביע את עמדתו נגד התחקיר בערוץ בו הוא עובד:"לא פחד מצמית מחבריי לאולפן או בקונטרול מנע ממני לפרט, אלא העיקרון הנשכח של קולגיאליות ונימוס".

 

בהתייחסו לתחקיר עצמו הוא כתב: "את הכתבה עצמה ראיתי בשני בבוקר, אחרי שהתפוגגו אדי האלכוהול של פורים, והדיון ממילא נטחן. אם בכל זאת עמדתי חסרה למישהו בטוויטר - אני חושב שהתמקדות המוגזמת בציבור החרדי עושה לו עוול במקרה הזה. כולם סובלים מהגחמנות של נתבג ומועדת החריגים. הבעיה היא תפקוד המדינה ולא הציבור החרדי".

רפי רשף יאיר שרקי ערוץ 12 אולפן שישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד