י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
זרם אדיר

צפו: האירוע החריג שגרם לחסימת נתיבי איילון

אירוע הדרמטי בגבעתיים: מי תהום יצאו בצהריים מהקרקע בזרם אדיר ישירות לפרויקט הדגל של תדהר - "ביונד". קיר סלארי, עשוי בטון מזוין וברזל, לא הצליח לעצור את המים. גשר ערבי נחל והפנייה לנתיבי איילון נחסמו בנתיים ל-24 שעות • צפו בזרם

צפו: האירוע החריג שגרם לחסימת נתיבי איילון
זרם הביוב באתר הבניה צילום: צילום מסך

אירוע חריג בגבעתיים: מי תהום פרצו מהקרקע בנחשול אדיר והצליחו לעבור גם קיר בטון מזויין שנועד לעצור אותם. בעקבות כך האזור נחסם לתנועה למשך 24 שעות.

על פי הדיווח של איתי בלומנטל ב-ynet, מי תהום יצאו בצהריים מהקרקע בזרם אדיר ישירות לפרויקט הדגל של תדהר- "ביונד". קיר סלארי, עשוי בטון מזוין וברזל, לא הצליח לעצור את המים. גשר ערבי נחל והפנייה לנתיבי איילון נחסמו בנתיים ל-24 שעות.

באדיבות: איתי בלומנטל, ynet.

מתחקיר ראשוני שנערך באתר הבנייה, עלה כי קיר סלארי העשוי מבטון מזוין ומוטות ברזל, לא הצליח למנוע את פריצת מי התהום בעוצמה רבה לאתר. בהערכת מצב שקיימה מהנדסת עיריית גבעתיים, אינג' שרית צולשין עם נציגי היזם ונציגי המשטרה, היא דרשה להציג לה תחקיר כדי למנוע הישנות מקרים מסוג זה.

בשיחה עם ynet אמרה אינג' צולשין כי "אנחנו עדיין לא מבינים איך נוצר החור באזור היציקה בנקודה לא מוסברת. אני ומהנדס מחוז תל אביב במשטרה דרשנו שיוגש לנו תחקיר על האירוע הזה כדי לוודא שלא קורה עוד אירוע דומה באזור אחר בקיר. כרגע נעשה ניסיון לסתום את יציאת מי התהום דבר שייקח לפחות 24 שעות ואולי גם נצטרך את הסגירה באזור גם בסוף השבוע. כעירייה אנחנו חייבים לנקוט משנה זהירות. הזרימה ממשיכה, ואת המים שואבים לאזור של אדמת כורכר, כדי שהמים יתנקזו לתוך האדמה".

מקבוצת תדהר נמסר כי "בפרויקט הדגל של תדהר, BEYOND גבעתיים, בעת ביצוע עבודות תת-קרקעיות, פרצו מי תהום דרך קיר הדיפון והחלו להציף את הבור. בשטח מתבצעות כעת עבודות לאיטום חדירת מי התהום ופעולות שאיבת מים מן הבור. במהלך העבודות עשויות להתבצע חסימות כבישים לסירוגין ברחובות הסמוכים".

נתיבי איילון אתר בנייה גבעתיים מי ביוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד