י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתייצבים לצד ישראל

האמריקאים מגנים את ההחלטה בהאג: "מאוכזבים ומתנגדים"

החלטת תובעת בית הדין הבינלאומי בהאג מעוררת הדים רחבים | דובר משרד החוץ האמריקאי נד פרייס תקף את ההחלטה "צעד לא הוגן" והצהיר כי ארה"ב תתייצב לצד ישראל 

האמריקאים מגנים את ההחלטה בהאג: "מאוכזבים ומתנגדים"
דגל ארה"ב לצד דגל ישראל צילום: פלאש 90

דובר משרד החוץ האמריקאי נד פרייס הגיב על החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד לפשעי מלחמה: "אנו מתנגדים ומאוכזבים מהחלטת התובעת של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, מדובר בצעד לא הוגן. ישראל לא חברה בבית הדין ויש לנו דאגה מהנסיון שלו להטיל את סמכותו על ישראל" נמסר מטעם משרד החוץ האמריקני

כזכור לאחר פרסום הדברים, בישראל העבירו מסרים לרשות הפלסטינית ולפיהם ישראל תתקשה לקדם מהלך מדיני או צעדים בוני אמון בשטח מול הפלסטינים, אם הרשות תזרים מידע לבית הדין בהאג באופן שיסייע בהאצת החקירה.

מקורות פלסטינים אמרו ל'כאן חדשות': "במסרים שהועברו (מישראל) לאחרונה הובהר כי תהיינה השלכות לפתיחת חקירה בהאג ונשקלות כמה אפשרויות" גל ברגר מכאן 11 מדווח, כי שר החוץ גבי אשכנזי השמיע מסרים דומים באוזניו של שר החוץ של סולטאנות עומאן בשיחתם בטלפון לפני כמה ימים, ושר החוץ העומאני קיים שיחת טלפון דומה עם שר החוץ הפלסטיני.

לשכת אבו מאזן טרם פרסמה תגובה על הודעת בית הדין בהאג בדבר פתיחה בחקירה, אף שגורמים נמוכים יותר בירכו על כך. ‏בכיר פלסטיני אמר ל'כאן חדשות', כי אינו רואה מניעה שישראל תקיים משא ומתן עם הפלסטינים בצל המשך החקירה נגדה בהאג, כשם שלא הייתה לה בעיה לקיים משא ומתן עם הפלסטינים בצל המשך הבנייה בהתנחלויות.

כזכור בפת"ח הודו לבית הדין, לתובעת פאטו בנסודה ולכל המדינות "שתמכו בזכויות הפלסטיניים", כך נכתב בהודעת הארגון. דובר הפת''ח, ג'מאל נזאל, הוסיף כי "ההחלטה תחזק את צדקת הדרך של ההנהגה הפלסטינית, שבה תמכו בפת''ח".

משרד החוץ האמריקני מחלקת המדינה האמריקנית בית הדין הבינלאומי בהאג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד