ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
כך תקפיצו את העסק

היסוד להצלחת העסק // מנדי קוריץ

כפי שנהגתי בשבועות האחרונים, אתן השבוע מספר טיפים נוספים שיסייעו לכם להקפיץ את העסק כמה צעדים קדימה - בדגש בתקופה מורכבת זו | הטור השבועי

היסוד להצלחת העסק // מנדי קוריץ
מנדי קוריץ צילום: באדיבות המצלם

בשבוע שעבר התחלנו במס' נקודות וטיפים שיעזרו לכל עסק להצליח ולהתקדם, למרות הקשיים הרבים שמביאה איתה התקופה, ובכלל. אז נמשיך השבוע בעוד מס' נקודות.

 

  1. השתמשו בנטוורקינג ובדקו תמיד את איכות ה"רשת" שלכם.

עזרו למכרים לחפש עבודה חדשה. שדכו בין מי שמחפש איש מקצוע איכותי, לאחד כזה שאתם מכירים במישרין או בעקיפין. העבירו פרויקטים לחברות שאתן בקשר איתן. המליצו לחברים שלכם להכיר, עסקית או אישית, אם אתם חושבים שהקשר ביניהם יועיל להם. אנחנו חיים בתקופה שעלולה להיות מאוד בודדה ומנוכרת, רווייה בתחרות ומלחמות אגו. דווקא עכשיו, זה הזמן לנצל את התכונה היסודית שלנו כבני-אדם, בהיותנו יצורים חברתיים וחברותיים. חברו בין אנשים, הכירו אנשים, פתחו את הרשת שלכם בצורה כזו שתשרת את כולם. גם אם אתם לא "גוזרים קופון" או "מרוויחים" מיידית מהקשר הזה, זה חשוב שתדעו לשדך ולקשר בין אנשים. מתישהו, במהלך הדרך, זה ישתלם – וגם אם לא, עשיתם משהו טוב עבור אחרים. מה רע?

 

  1. שתפו.

תנו מעצמכם, מהזמן שלכם, לאחרים. התנדבו בפרויקטים הקרובים ללבכם. תירמו למיזם שחשוב לכם. הקדישו זמן לאנשים, גם ללא תשלום או תמורת תשלום סמלי. שתפו אנשים בדברים הטובים וגם הרעים שעוברים עליכם. הפיצו את הידע שלכם בנדיבות. ענו לאנשים על שאלות. אל תסתירו 'סודות מקצועיים' שהם נחלת הכלל, להיפך, תנו אותם. התגמול תמיד יבוא: אנשים יחזרו לשמוע מכם, להתייעץ אתכם, ישכרו אתכם לפרוייקטים שלהם, ימליצו עליכם לחברים שלהם. וגם ללא תגמול כלכלי, נתינה היא חוויה נפלאה שאנחנו מפספסים לעתים כ"כ קרובות. חבל לא ליהנות ממנה.

 

  1. פרגנו לאחרים, באופן קבוע, אבל רק בצורה כנה ואמיתית וכשבאמת מגיע. כן, גם למתחרים.

אני לא אוהב לפרגן סתם, אבל כשאני מוצא סיבה – אני תמיד שמח לעשות את זה מכל הלב. אנשים מתאמצים, יוצרים, עובדים, בונים, נחשפים, כותבים, מצלמים, משתפים. כולנו רוצים להרגיש שמה שאנחנו עושים ראוי בעיניי האנשים סביבנו, ואין שום סיבה שלא נדע לומר מילה טובה על משהו שאחרים יוצרים. למילים שלכם יכולה להיות השפעה נפלאה על אנשים: הן יעודדו אותם, יגרמו להם להרגיש טוב, לחייך, להמשיך ולעשות. התרומה הקטנה הזו שלכם, בדמות תשומת לב ופרגון, יכולה להשפיע מאוד על אנשים, וחבל לא לנצל את היכולת הכל כך גדולה הזו שלנו.

ולגבי הסייפא: מותר ואף רצוי לפרגן למתחרים, כשבאמת מגיע להם. אסור בתכלית האיסור לראות בהם אויבים או גורם מאיים – זה לא יעיל, לא בריא ולא נחמד. במקום זה, ראו בהם עמיתים-למקצוע, מצאו את נקודות הדמיון והשוני, התמקדו בחוזקות שלכם ומצאו את הנישה שלכם בעולם העסקי. רק כך תוכלו להרגיש בנוח במקום שלכם ובעבודה שלכם.

 

 

  1. התנהלות פיננסית נכונה – יסוד להצלחת העסק

אם לאבא שלכם לא קוראים וורן באפט, אז תנאי בסיסי להצלחת העסק הוא התנהלות פיננסית שקולה ונכונה (סביר להניח שגם וורן באפט מסביר את זה לילד שלו…). זכרו שאחת הסיבות המרכזיות לדשדוש בעסקים היא התנהלות לא מאורגנת ובלתי יעילה מהפן הפיננסי. כדי לעלות על הפסים הנכונים אתם חייבים להבין בדיוק היכן אתם עומדים מבחינה כלכלית ומה הצפי שלכם לטווח הנראה לעין. זהו כלל בסיסי לקבלת החלטות מושכלות בתחומי השקעות והתרחבות, נטילת הלוואות, שימוש בהון עצמי, תשלום משכורות וכן הלאה. וכדי לדעת בדיוק הכין אתם עומדים עליכם להבין איך קוראים את הדוחות הכלכליים של העסק ואיך גוזרים מהם מסקנות.

 

הבעיה היא שבעסקים רבים הבעלים לא קוראים או לא מבינים לגמרי את הדוחות של רואה החשבון, וגם אינם מבינים שהדוחות האלו לא מספקים את התמונה השלמה. כאן נכנס לתמונה היועץ העסקי שמבצע סקירה מקיפה של העסק, כולל מהפן הכלכלי, ונותן לכם תמונה שלמה ומלאה של הנעשה בעסק. יותר מכך, היועץ יכול להוציא לכם דוחות כלכליים ברורים ומובנים, שבניגוד לדוחות של רואה החשבון מתייחסים לכלל המרכיבים הפיננסיים של העסק, ולאלו שבאמת מהותיים להתנהלות השוטפת. היועץ גם דואג שתבינו עד הסוף כל פרט בדוחות שלו ושל רואה החשבון, ונותן לכם כלים שישמשו אתכם מכאן והלאה. לדוגמא, חשיבות מכרעת יש לניהול קפדני של תזרים המזומנים בעסק. היועץ העסקי יבדוק אם אתם מנהלים את התזרים בצורה טובה ובמידת הצורך יסייע לכם לבנות דוח מקיף, מפורט וברור, וינחה אתכם כיצד להשתמש בו בצורה נכונה ומושכלת מעתה והלאה.

 

את המשך הנקודות אתן בשבוע הבא. אין במאמר זה כדי להחליף יועץ או כדי להתוות דרך, ואין בדברים הנ"ל לקיחת אחריות על פעולותיכם. מקווה שעזרתי לכם. מוזמנים להביע את דעתכם או לשתף בנושאים שמעניינים אתכם. בכל שאלה ניתן לפנות במייל: [email protected]

 

כלכלה טור דעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד