כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
דם מסוג O

משרד הבריאות ומד"א קוראים לציבור להגיע ולתרום דם

בשל מחסור חמור בדם מסוג O, שאף גורם לדחיית ניתוחים, יצאו משרד הבריאות וארגון מד"א בקריאה נרגשת לציבור: להגיע ולתרום דם

משרד הבריאות ומד"א קוראים לציבור להגיע ולתרום דם
ניידת תרומת דם צילום: דוברות מד"א

בשל ירידה במלאי הדם בישראל- שירותי הדם של מד"א קוראים לציבור הרחב ובמיוחד לבעלי דם מסוג O לבוא ולתרום דם. חשוב לזכור כי לדם אין תחליף וכי כל מנת דם יכולה לסייע להציל את חייהם של שלושה חולים או פצועים שזקוקים לתרומתכם.

קריאה זו המשותפת גם למשרד הבריאות מגיעה בעקבות הקושי המשמעותי לגייס את כמות הדם הנדרשת והירידה במלאי הדם נגרמים קשיים באספקת הדם לבתי החולים שמביאים לפגיעה של ממש בפעילות הרפואה השוטפת ולדחיית ניתוחים.

המחסור קיים בעיקר במנות דם מסוג O ואנחנו פונים לציבור לבוא לתרום, כל מי שחשים בטוב, עומדים במדדי משרד הבריאות לתרומת דם, וכן מי שחלפו לפחות 28 יום מחשיפה לחולה קורונה מאומת או ממועד ההחלמה מהנגיף.

מידע על עמדות התרמות דם אשר יוצבו בתחנות מד"א השונות ובמקומות ציבוריים נוספים ברחבי הארץ ניתן למצוא ביישומון (אפליקציה) של מד"א ובאתר האינטרנט של הארגון.

לפני הגעה למקום ההתרמה רצוי להתעדכן מראש מכיוון שעלולים לחול שינויים במקומות ההתרמה ו/או במועדי התרמות הדם. המעוניינים להזמין צוות מתרימים לקבוצות מארגנות (מעל 30 אנשים) בשכונות המגורים ובמקומות העבודה יכולים לפנות בנושא לשירותי הדם של מד"א.

מד"א בנק הדם מחסור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד