כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מהדורה חגיגית

לייבל'ה מסכם פורים: העיתונאים שנאלצו לעזוב באמצע הפאנל

והשבוע סיכום פורים: לייבל'ה והסופר המפורסם נאלצו להימלט מאימת הקיצוניים בישיבה הירושלמית; העיתונאי הנודע שרקד עם תמונה של הרבי מגור; הסופר שהביא את המלבוש המסורתי לחגיגת הפורים; היכן הייתה בירושלים החגיגה המרכזית?; וגם: בעל הרגש שטיינמץ שזכה לברכה מהאדמו"ר

לייבל'ה מסכם פורים: העיתונאים שנאלצו לעזוב באמצע הפאנל
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

כל מה שלייבל'ה יכתוב על פורים המשולש רק יגמד את החגיגות הגדולות שנערכו השנה - במדויק ולפי התו הירוק. לייבל'ה שמע דבר נפלא ביותר: מדוע השנה אנשים חגגו כבשנה שעברה ואף צעדו ברגל שעות כל הדרך לירושלים?

אחד המבינים הגדולים הסביר ללייבל'ה וגם להינדל'ה שבשנה שעברה פורים נחגג כרגיל שלא כמו בפסח, שאז כבר המגפה הייתה בעיצומה ואפילו זוגות ששנים לא עשו בביתם את חג הפסח - חגגו אותו לבדם לראשונה בגלל המגפה.

אבל פורים אשתקד היה רגיל וממילא לא השתנה שום דבר ולכן כולם צעדו להורים. מה שאין כן השנה בחג הפסח, הרבה הורים כבר הודיעו לילדים הצעירים: ברוך ה' ראינו ששנה שעברה הסתדרתם יפה, נו בוודאי גם השנה.

אבל הסיפור הגדול התרחש דווקא בערב פורים בליל תענית אסתר: לייבל'ה והסופר יצחק פלדמן הוזמנו לאחת הישיבות החסידיות בירושלים עיר הקודש בכדי לתת הופעה וחימום לקראת המגבית השנתית של ה"עזר" מה שמוכנה ת"ת בעולם הישיבות.

לייבל'ה ופלדמן שהגיעו לאירוע, שמעו מאחורי הקלעים שבישיבה יש גם בחורים קצת... קיצוניים, איך נאמר. יודעי ספר סיפרו שבעבר הייתה הופעה בישיבה של השדרן יהודה שוקרון שעשה כל מיני חיקויים ונאלץ לעזוב לאחר שהבחורים זרקו עליו דברים.

בעקבות כך, ביקשו המארגנים מהשניים שימעטו להזכיר דברים שלא צריך. פלדמן אף נכנס מוגן עם קופסאות פח גדולות של שימורים להתמגן מהטחינה וההופעה התחילה.

לאחר שבע דקות שבחורי הישיבה החסידית מתגלגלים מצחוק על הרצפה - התרחשה תקרית לא פשוטה: הרמקולים כבו ולחץ גדול היה על המארגנים שהבהירו בשקט לאורחים כי בחור קיצוני התקשר לראש הישיבה שהורה מיד שיעזבו את המקום, ולא, הוא יוציא מכתב נגד המגבית. מה שקרה לאחר מכן, פלדמן בכישרונו הרב הודיע שיש אירוע בטחוני חמור ועל כן הם נאלצים לעזוב. הבחורים נבוכו.

מאז העזיבה (אל דאגה, המארגנים שילמו) הבחורים כעסו על המלשין, ואף נעמדו בתור לבקש מלייבל'ה ופלדמן ברכות על מה שקרה.

ומכאן לשאר חגיגות הפורים די בכל אתר ואתר, שהתקיימו כאמור בשמירה אדוקה על ההנחיות.

בגבעת זאב המשתה המרכזי התקיים בחצר ביתם של הזוג המלכותי המאפרת ואושיית הרשת פייגי קרויזר ובעלה איש הפרסום וההפקות נתי קרויזר. בין היתר נצפו אנשי ציבור ומכובדים רבים.

בביתו של חבר מועצת העיר ירושלים יוחנן ויצמן קיבל בפורים משלוח מנות מפתיע. מפה של גן חיות התנכ"י ועל זה שולחן שבת כמובן זכר למלחמות שלו נגד פתיחת גן התנכ"י בשבת.

בביתו של סגן השר פרוש ראה לייבל'ה את מ"מ ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט ויד ימינו יוסי צימט מגיעים עם משלוח מנות מכובד למרות המחלוקות שעדיין נותרו פתוחות.

אפרופו פרוש, בעיר בני ברק ראה לייבל'ה את סגן השר פרוש מגיע למעונו של הרבי מסאדיגורה עם יין כמשלוח מנות.

בעיר בית שמש אירח הפרקליט הבכיר והטוען רבני ישראל ענדען יו"ר 'מאזני צדק' את החברים לסעודה גדולה כיד המלך. סעודה שטרם נראתה זמן רב במושגים הגדולים.

מלבד כל הגוראים שהשתתפו במסיבה הגדולה ונתנו הופעה מרשימה (המסכות הורדו לצורך התמונה, מרב מיכאלי בטוויטר). נצפו עשרות אנשי תקשורת שעזבו הכל והגיעו להרים כוסית ולאכול בשר שנשחט יממה קודם.

במקום נצפה העיתונאי אלי ביתאן הגדול מכולם, תושב בית שמש לשעבר, שלא יכל שלא להוריד את התמונה של הרבי מגור מהקיר ולצעוק 'דער רבה איז דא' ואכן הרבי היה גם היה.

מי שהביא את הלוקיישן החזק היה דווקא שמעון ליברטי סופר 'הדרך' הדגול שהביא את הלבוש המרוקאי המסורתי ואף נישק את ידו של סגן עורך 'משפחה' ישראל אלתר גרובייס.

הסופר והעיתונאי יצחק פלדמן שהביא חולצה של 'נתב"ג בן גוריון" הביא נשיקה לעורך הדין ענדען שהדהדה עד נתב"ג.

בפורים בלילה של ירושלים הגיעה לייבל'ה לשמחה הגדולה שכבשה את שכונת הר נוף ולא רק. מדובר במשתה ושמחה בראשותו של הרב שי גראוכר תלמיד חכם עצום בפני עצמו והמקורב הגדול ביותר לשר התורה הגר"ח קנייבסקי הידוע בשאלותיו קמיה שר התורה ובתשובות הייחודיות להן הוא זוכה.

במסיבה עצמה השתתפו כל המי-ומי מהארץ ואלו שהצליחו להגיע בוועדת חריגים מחו"ל לצד מקהלת 'נשמה', הופיעו מוטי ויזל וארי היל שנתנו הופעה שטרם זכורה עם הכיפות המיוחדות של 'לאורו ניסע ונלך' וכמובן 'עם על המלך טוב'.

לקראת השעה 2:00 בלילה הגיע למקום נכדו של שר התורה הרב יענקי קנייבסקי שכיבד את הרב גראוכר ואף במקום נשמעו דברי חיזוק מפתיעים.

את התותח הגוראי בונים נאגל מי שמוביל את הקו הראשון בהסברה בחסידות גור ובעיר בערד בפרט וביום יום מנהל מחלקת יח"צ במשרד הפרסום אפיקים ראה לייבל'ה בסעודת חג אצל שר השיכון יענקל ליצמן.

ובעיר בני ברק, סמוך לפורס מפה ומקדש נרשמה שמחה גדולה בביתו של איש החסד הגדול ר' שמואל וייס מחשובי חסידי בעלזא שביתו בית ועד לחכמים ופתוח לרווחה. במקום התארחו וסעדו על שולחנו המפואר שהיה מלא כל טוב חסידים ואנשי מעשה. לייבל'ה ראה את המסירות של שמוליק לכל דבר שבקדושה, תורה וחסידות. 

גם את שלומי וייס העסקן לבית ויז'ניץ ראה לייבל'ה במשתה שעשה שמוליק בערב שבת, והחגיגה נמשכה עד כניסת השבת. 

במשתה היין אצל הרבי מלעלוב ניקשלבורג ראה לייבל'ה את אמן הרגש בכל הזמנים מוטי שטיינמץ שלאחרונה החל להסתופף במחיצת הרבי מלעלוב ניקלשבורג בבחינת זכרתי לך חסד נעורייך. בטיש הפורים נצפה שטיינמץ מתברך מהרבי השרף.

בעיצומו של משתה היין שנערך ברדיו קול חי עם הזמרים, ראה לייבל'ה את הקלרינט דוד הלר, לצידו אחיו מוישי הלר שלא מתאפק ונחנק מצחוק בניסיון לעשות באסים יחד עם איש ירושלים חיים מאיר דושינסקי. אל תחמיצו. 

בעיר ביתר נערכה הסעודה הקבועה כיד המלך בביתו של העסקן חיים רבינוביץ, שם נרשמה עלייה לרגל גדולה מאוד: לייבל'ה ראה את עורך 'משפחה' אריה ארליך שומר על ההנחיות ושם מסכה בין ביס לביס למרות שכולם כבר החלימו וחוסנו.

את ראש בית מדרש 'צישנסקי' ורבה של שכונת פסגות בירושלים הרה"ח ר' ישראל מרדכי צישינסקי, ראה לייבל'ה מקבל תשורה ממאות התושבים מתפללי בית המדרש ולומדי השיעורים לכבוד חג הפורים.

לייבל'ה גם נתן קפיצה ללונדון שם ראה את הנגיד ר' ישראל שלום טויב מלונדון, במצוות היום כל הפושט יד נותנים לו, וביד רחבה. 

ומי שזכור לטובה, ישעי' בלוי האיש והשומשום מהקידוש נצפה חוגג שמחת פורים בחדא מחתא ביחד עם יוחנן יוחי שור מהקיוסק המיתולוגי בזכרון משה של-אברימ'ל ויוחנן.

בשמחת פורים המשולש אצל העסקן ר' דוקי גרינוולד בירושלים ראה לייבל'ה את הגאון רבי שמואל רבינוביץ רב הכותל שהגיע לביקור אצל איש החסד.

בבני ברק, ראה לייבל'ה את יהודה רבינוביץ יושב ראש ארגון 'נתיבי רפואה' יחד עם בוגר את 'בחדרי' ידידנו אלי שלזינגר כיום מנכ"ל משרד "טיפ פרסום" שמחים בשמחת פורים בסלפי מיוחד. 

אצל מאיר ברוין המשב"ק של המשפיע הרה"צ רבי נחמן בידרמן ראה לייבל'ה את ראש עיריית ישראל פרוש בשמחה של מצווה לכבוד פורים, יודעי דבר אומרים כי השתיה כדת אין אונס.

בבית של המפיק האגדי מאיר מרגלית ראה לייבל'ה את הבחורים החסידים מתלבשים על רב הסלבס המפורסם מרדכי חסידים שנתן להם תרומה הגונה שטרם ראו בחיים.

במעונו של הרבי מבעלזא ראה לייבל'ה את העסקן הבעלזאי והאגודאי שיעלה וינברגר מגיש קויטל לאזכרה. הרבי קרא את הקויטל ובירך את שיעלה בכל הברכות.  

והעיתונאי הצעיר שגילה כישורי שירה לא רעים הוא דווקא הכתב הפוליטי ישכר זלמנוביץ' שנצפה באזור צפניה הקטנה בירושלים נותן הופעה כטוב ליבו ביין. 

ומי שנצפה מתחפש ללייבל'ה זה האיש והאגדה צביקה גולדמן סמנכ"ל שיווק 'נתיב' ואיש הגנרטורים של בני ברק, אולי בזכות זה לייבל'ה יעבור לחשמל כשר בשבת? ימים יגידו.

בשושן פורים בירושלים ראה לייבל'ה את מנכ"ל עיתון 'יתד נאמן' זליג אורלנסקי, בחיוך נדיר על פניו לאחר שפגש את בחיר עולם התורה הבחור החשוב רפאל ז'ק.

אפרופו יתד, עורך העיתון ישראל פרידמן נצפה השבוע בבניין עיריית ירושלים לאחר שהגיע ללשכת ראש העיר ליאון הגיע ללשכת חבר המועצה ורמ"ט ח"כ אשר - נני גרוסבוים שבימים האלו עסוק בענייני הקורונה בארץ ובירושלים.

יום אחרי פורים בירושלים, נצפה בבני ברק ר' שייקה קרליץ שהיה המשב"ק המיתולוגי של הגר"נ קרליץ זצ"ל. לייבל'ה ראה שהרכב של קרליץ חבוט מכל הכיוונים מתברר כי משאית נכנסה ברכב הגדול ובנס יצא שייקה ללא פגע.

את הרב בנימין כהן המנכ"ל הניצחי של 'קרן השביעית', ראה לייבל'ה השבוע מחזיק את מקל הכסף של גאב"ד קוממיות הרב מנדלזון, רגע לפני כניסתם ללשכת הראשון לציון הגר"י יוסף.

איש התקשורת והרשתות מלך זילברשלג האגדי נצפה כבר בפורים בלוק חדש אותו המשיך גם אחרי שושן פורים. מלך רכש 'פעלץ' מחמם בסטייל אדמו"רי ניו יורק, אותו הוא לובש בימים הקרים בחורף הישראלי.

מזל טוב וברכות לבני גרנובסקי (גרנות), הפרשן המדיני של 'הדרך' (ועוד), שמהשבוע הוא גם עו"ד. לייבל'ה שולח הצלחה גדולה בהמשך הדרך.

לייבל'ה מאחל מזל טוב למלחין האגדי בנצי שטיין לרגל הצלחה בטסט וקבלת הרישיון. בזה מצטרף לייבל'ה לאלפי המברכים בסטטוס. 

והנה שיעור דף היומי שהועתק למשרדי יחסי ציבור: מידי יום ביומו מוסר יחיאל סבר סופר עיתון 'יתד נאמן' ומחבר הספרים 'סברי מרנן' שיעור דף היומי בבית הכנסת בקניון 'רמות' בירושלים. השבוע באחד הימים, בית הכנסת היה תפוס בשל שמחה שנערכה במקום, וקובי סלע הבעלים של משרד היח"צ 'הקובסיה' ממשתתפי השיעור הציע לארח את השיעור במשרדו, וכל המשתתפים תפסו את מקומותיהם בין העיתונים לתיקי הלקוחות.

חבר הכנסת אוריאל בוסו נצפה השבוע בנאות דשא בין לבין בביקורים בערי הארץ, יושב לשיחה ומדבר בלימוד עם ראש מוסדות 'כאייל תערוג' הגאון רבי אייל עמרמי במדשאות הישוב 'גני תקווה' במרכז הארץ.

ואחרי חודש וחצי בסבב ברחבי העולם הצלם שלנו ישי ירושלמי הצליח לחזור לארץ הקודש וישר הגיש לנו תיעוד מנב"ג החריג.

בחור מיוחד בשם טל מעמותת 'עדי ירושלים'(עלה ירושלים לשעבר) הגיע אל לשכת ראש עיריית ירושלים משה ליאון להעניק לו משלוח מנות אישי, ותפס את ראש העיר באמצע ישיבה חשובה. טל ביקש באופן אישי שלא להפריע לו והניח את המשלוח מנות על שולחנו יחד עם אלקנה יעקוביץ' יועצו האישי של ראש העיר (אלקנה, מזל טוב לרגל שמחת האירוסין).

ולפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי לרגל שמחת הולדת הנכד, בן לבתו הרבנית שיפי סננס, אשת האברך החשוב הרה"ג רבי אלקנה סננס, מחשובי בוגרי 'חברון' ששוקד על התורה והעבודה.

ברכת מזל טוב לעסקן ישראל אהרן בוקשפן בעל הלב הרחב תמיד, לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכת הערב בפורום מצומצם בעיר ביתר.

ברכת מזל טוב לאיש המשכנתאות של ירושלים ישראל לינדר, לרגל שמחת בר המצווה לבנו הבכור. שתתקיים בשעה טובה ומוצללת בשבוע הבא על פי התקן של התו הירוק והסגול למחוסנים בלבד.

ברכת מזל טוב ליהודה לוי מנהל שיווק מאוחדת מחוז ירושלים, לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לסגן ראש העיר ויו"ר ש"ס בבאר שבע עופר כרדי, לרגל שמחת הולדת הנכדה. בת לבנו שילה כרדי מנהל קשרי קהילה בכללית אזור דרום.

ברכת מזל טוב לפנחס ביכלר מנהל ומנצח מקהלת 'מלכות' המיתולוגית, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לשמעון דוד דוידוביץ' מנכ"ל G&G בירושלים לרגל שמחת בר המצווה לבנו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לשמשון בארד משב"ק האדמו"ר ממכנובקא בעלזא, לרגל שמחת נישואי בתו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לנגיד הרבני ארי אייכלר, לרגל נישואי בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לירחמיאל מושקוביץ' משב"ק האדמו"ר מאלכסנדר, לרגל שמחת נישואי בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לחיים שזורי ממתנדבי ארגון הצלה בבני ברק, ובנו של שמאי שזורי לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה.

ולסיום, מזל טוב להויז בחור של האדמו"ר מקרעטשניף בשש שנים האחרונות, הבחור שלמה אריה ויינבך שנישא השבוע בשעה טובה ומוצלחת.

לייבל'ה רכילות חרדית פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד