כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
החסידים שאגו מזל טוב

היסטוריה בחצר ויז'ניץ: האדמו"ר מינה את בנו הגדול לאב"ד הקריה

הרבי מויז'ניץ השלים הערב בתוך שנה מינוי שלישי, כשהחל עם הבן האמצעי, הלך לקטן וכילה בגדול ומינה אותם לרבני החסידות בכל הארץ. הערב מינה את בנו הגדול הרה"צ רבי חיים מאיר הגר לממשיך דרכו בקרית ויז'ניץ בבני ברק, בתפקיד בו כיהן במשך שנים רבות | כל הפרטים

היסטוריה בחצר ויז'ניץ: האדמו"ר מינה את בנו הגדול לאב"ד הקריה
רבי חיים מאיר עם אביו הרבי צילום: העולם החרדי

היסטוריה הערב בקרית ויז'ניץ בבני ברק: במהלך סעודת ההילולא לאדמו"ר בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל, במלאת תשע שנים להסתלקותו, שערך הערב בנו הגדול האדמו"ר מויז'ניץ בבית המדרש הגדול בקריה בבני ברק, הכתיר האדמו"ר את בנו הגדול, הרה"צ רבי חיים מאיר הגר, לאב"ד קרית ויז'ניץ בבני ברק.

בדברי ההכתרה אמר הרבי מויז'ניץ, "הוא בן אחר בן של סבא שלי, הוא קרוי 'חיים מאיר' על שם הרבי ה'אמרי חיים', אני מבקש שכל העוילם יקבל את ההנהגה שלו וכל העוילם יגידו מזל טוב", החסידים שאגו מזל טוב ושרו 'קול רינה וישועה באהלי צדיקים'.

הרבי אמר בדבריו כי "המהלך הינו המשך להכתרת בני הרה"צ יצחק ישעי' באשדוד, הרה"צ יעקב מרדכי באלעד, כעת מכתיר את בני הרה"צ חיים מאיר לאב"ד שיכון ויז'ניץ".

הרבי בירך אותו שימשיך בגאון ובעוז ברבנות, והרבי שיבח את מעלותיו ברבים, רחום וחנון מאז ומקדם.

בנוסף הביא את הדברים בפרשת פנחס, שכתוב "איש על העדה אשר יצא לפניהם". והסביר הרבי, "רב בישראל צריך להיות רב אשר מתמסר 'יצא' לפניהם, לכל יהודי באשר הוא".

במעמד ההכתרה השתתפו: הגה"צ רבי מנחם ארנסטר - ראש ישיבת ויז'ניץ, האדמו"רים מויז'ניץ בית שמש, אנטניא, מעליץ, הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח מבעלזא, הגר"ז ארנסטר - אב"ד מאור חיים, האדמו"ר מקומרנא י-ם, הגרמ"ש קליין, הגרי"מ שטרן, ועוד גלריה מכובדת של רבנים.

עד היום שימש הרה"צ רבי חיים מאיר כרב חסידי ויז'ניץ בארה"ב, רבי חיים מאיר יצטרף לשני אחיו - הרה"צ רבי יצחק ישעיה, שמונה לאב"ד חסידי ויז'ניץ באשדוד ולהרה"צ רבי יעקב מרדכי, שמונה לאב"ד חסידי ויז'ניץ באלעד.

'בחדרי חרדים' עם פרופיל לדמותו של הממשיך לבית ויז'ניץ, שיכהן באותו תפקיד בו כיהן אביו כאב"ד קרית ויז'ניץ בבני ברק וככל הנראה יגיע בקרוב להתגורר בקריה בבני ברק.

הרה"צ רבי חיים מאיר הגר, נולד בישראל בכ"א טבת תשל"ג, לאביו האדמו"ר מויז'ניץ ולאמו הרבנית שרה חנה חיה, בתו של האדמו"ר מטשרנוביל זצ"ל.

הוא היה הראשון מנכדיו של ה'ישועות משה' זצ"ל, שנקרא "חיים מאיר" לאחר פטירת בעל ה'אמרי חיים' זצ"ל. ההתרגשות הייתה כפולה, שכן הוא נולד בתוך ימי השנה לפטירת ה'אמרי חיים'.

בתור ילד התחנך במוסדות ויז'ניץ ובלט בתכונותיו ובהתמדתו. שמחת הבר מצווה שלו נערכה באולם בית הכנסת הגדול בבני-ברק.

את חק לימודיו קנה בישיבת 'אהל שמעון' ערלוי בשכונת קטמון בירושלים, ועד היום הוא קשור ואהוב על מורו ורבו האדמו"ר מערלוי. בנוסף הסתופף רבות בבית סבו, האדמו"ר מטשרנוביל זצ"ל.

בשנת תשנ"א, בהיותו בן 18, נישא והקים את ביתו עם רעייתו, בתו של הרה"צ רבי אהרן טייטלבוים גאב"ד נירבטאר, בעל בד"צ המעניק כשרות בארה"ב. עם נישואיו עבר להתגורר בניו-יורק.

רבי חיים מאיר בולט בהליכותיו כאדם עם יראת השמים, וליבו פתוח לעזור לזולת בצורה יוצאת דופן. כל צרה שמגיעה אל פתחו מרגשת אותו בצורה יוצאת מגדר הרגיל.

לפני למעלה מעשור הכתירו אביו האדמו"ר, לשמש כרב חסידי ויז'ניץ בבורו-פארק. הכול המתינו להכתרה, שהייתה צפויה להגיע. ואכן, בביקורו של אביו באותם ימים בארה"ב כינס את החסידים בבית המדרש של החסידות בבורו-פארק למעמד הכתרה. גדולי האדמו"רים, בהם דודיו האדמו"רים מסאטמר וסקווירא, שלחו מכתבים למעמד ההכתרה.

רבי חיים מאיר מקורב מאוד לאביו האדמו"ר. אביו רואה בו דמות מיוחדת, כזו שבבוא מן הימים תמשיך את דרכו והערב מינה אותו לממשיכו. הוא מתגייס לעזור לאיגוד מוסדות ויז'ניץ ומשתתף פעיל מאוד במגביות למען המוסדות.

לאחר פטירת סבו, האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' זצ"ל, החל מוסר את דרשות שבת הגדול ושבת שובה. בדרשותיו ניכר כי הינו תלמיד חכם גדול. בויז'ניץ מציינים את היותו נואם בפאתוס, והוא נחשב בחסידות כנואם בחסד עליון. בראש השנה ניגש לשמש כחזן לפני העמוד בתפילת שחרית.

בריקוד עם דודו הרבי מויז'ניץ. צילום: יהושע פרוכטר.

בשנת תשע"ג אף הוכיח מנהיגות, כאשר בדרשה חריפה שנשא בשבת הגדול, הצליח לסלק מהחסידות חסיד שלא הלך בתלם - מה שלא הצליחו קודם לכן לבצע דיינו בית הדין של הקריה. המהלך הותיר את חסידי ויז'ניץ בהלם.

לרבי חיים מאיר ולזוגתו שבעה ילדים. בשנת תשע"ג נולד לו בנו שנקרא על-שם הסבא בעל ה'ישועות משה' - משה יהושע, ובכך ממשיך את שושלת הדורות, בן הרב חיים מאיר, בן הרב ישראל, בן הרב משה יהושע, בן הרב חיים מאיר, בן הרב ישראל.

קשר מיוחד יש לו עם דודו האדמו"ר מויז'ניץ, ורבי חיים מאיר משתתף תדיר בעריכת השולחנות ובשמחות שעורך דודו בארה"ב.

בחתונות של חסידי ויז'ניץ הוא מסדר קידושין, בעיקר מארה"ב. כדרכו של אביו, הוא מתרחק מפרסום, תמונות וכבוד.

בויז'ניץ מציינים כי הוא נמצא באחדות מופלאה עם אחיו הרב יצחק שעיה הגר והרב יעקב מרדכי הגר, העומדים לימינו של האדמו"ר, תוך הרמוניה ושיתוף פעולה מלא של כל האחים.

רק לפני מספר חודשים ערך שבת ראשונה לתלמידי ישיבת ויז'ניץ בברכפלד בהשתתפות מאות הבחורים. 

חסידות ויז'ניץ חיים מאיר הגר הרבי מויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד