כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נערכים לתחילת החקירה

מעניין: הירדנים לא ישתפו פעולה נגד ישראל

עם סיום מבצע עופרת יצוקה אפשרו הירדנים לוועדת גולדסטון לגבות עדויות של פלסטינים. כעת לקראת החקירה של בית הדין הבינלאומי בהאג לחקור את ישראל, בירדן לא מביעים התלהבות יתרה לגביית עדויות בשטח הממלכה

מעניין: הירדנים לא ישתפו פעולה נגד ישראל
אולם בית משפט. אילוסטרציה צילום: unsplash

בישראל נערכים לקראת תחילת החקירה המובטחת של בית הדין הבינלאומי בהאג, שהצהירו מוקדם יותר השבוע כי הם יחקרו את 'פשעי המלחמה' של מדינת ישראל באזור בשנים האחרונות. בתוך כך, בניגוד לעבר, בירדן השכנה לא ששים לשתף פעולה עם החקירה.

כזכור, לאחר שעם סיום מבצע עופרת יצוקה אפשרו הירדנים לוועדת גולדסטון לגבות עדויות של פלסטינים. כעת לאור הסירוב הצפוי של ישראל לאפשר לחוקרי בית הדין הבינלאומי בהאג לגבות עדויות בשטחים הפלסטיניים, בירדן לא מביעים התלהבות יתרה לגבית עדויות בשטח הממלכה, כך על פי הדיווח הערב (חמישי) בכאן 11'.

גורמים ירדנים בכירים אמרו ל'כאן חדשות' כי הם אמנם בוחנים את העניין, אך אין להם קשר ישיר אליו. לדבריהם: "באותה מידה שאנשים יכולים לתת עדויות בירדן, הם יכולים לתת עדויות בקפריסין או במקום אחר בעולם".

יצוין כי ירדן היא חברה בבית הדין הבינלאומי של האג ואם תתבקש לסייע, היא עלולה להידחק לפינה. הגורמים ששוחחו עמנו סבורים כי בעקבות פתיחתה החקירה על ישראל לשוב בהקדם למשא ומתן ישיר עם הפלסטינים כדי לדחוק את הסוגיה הצידה.

לאור כך נפגש השבוע שר החוץ גבי אשכנזי - ולא בפעם הראשונה בתקופה האחרונה - עם שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, במעבר אלנבי. גם סוגיית החקירה בהאג עלתה בפגישה לפי גורמים ירדניים והובהר מהצד הישראלי שככל שהפלסטינים ימשיכו בקידום הסוגיה מול בית הדין, אז היכולת הישראלית לקדם צעדים בוני אמון תרד. בצד הירדני מבינים את רגישות העניין.

האג בית הדין הבינלאומי ירדן מדינת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד