י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בפיקוחו הקרוב של הרב

באיראן אופים מצות ולא תאמינו מה המחיר

לשם מצות מצווה: תיעוד מרגש הגיע לידי 'בחדרי חרדים' מקהילה היהודית באיראן שנמצאת בימים אלה בשיא מבצע אפיית מצות לחג הפסח הקרב ובא וכל זאת בפיקוחו הצמוד של הרב הראשי. לא תאמינו כמה עולה קופסת מצות וללא הגבלת כמות ללקוח

באיראן אופים מצות ולא תאמינו מה המחיר
אפיית מצות בטהרן צילום: באדיבות המצלם

תיעוד נדיר מטהרן בירת איראן: בתיעודים שצולמו אמש (חמישי) והגיעו לידי 'בחדרי חרדים', נראים אנשי הקהילה היהודית בטהרן אופים מצות מכונה, מבצע אפייה שהחל לפני שבועיים בראשות רבה הראשי של איראן, הרב יהודה גראמי. אנשי הקהילה אופים מצות מכונה בתוך ח"י דקות, תוך השגחה קפדנית של הרב עצמו על כל התהליך.

הקהילה היהודית בטהרן מתמודדת עם נגיף הקורונה במדינה ששירותי הבריאות בה אינם מהמשופרים, אך מנסה לקיים אורח חיים שגרתי. ביום חמישי הגיעו ראשי הקהילה בראשות הרב הראשי, ואפו מצות מכונה, את המצות ניתן להזמין בחנויות הכשרות של הקהילה וחבילת מצות בקופסא של קילו וחצי עולה ארבעה דולרים בלבד, ללא הגבלת כמות ללקוח.

השנה הקהילות היהודיות באיראן לא יקיימו ליל סדר המוני ומשותף, אלא כל משפחה תעשה את ליל הסדר לבדה, בשל נגיף הקורונה שעדיין מכה במדינה.

באיראן נדבקו מעל 1.6 מיליון אזרחים ומתו מעל 60,350, כזכור בתחילת חודש פברואר, איראן פתחה בקמפיין חיסונים נגד נגיף הקורונה, איראן עשתה הרבה כדי לרסן את התפרצותו הקטלנית ביותר של הנגיף במזרח התיכון, אך ללא הועיל.

איראן, עם אוכלוסייה של למעלה מ-80 מיליון תושבים, מחסנת את אזרחיה בחיסון ספוטניק 5 מתוצרת רוסיה. סוכנות הידיעות הממשלתית האיראנית IRNA דיווחה כי הקבוצות שבעדיפות העליונה לקבלת החיסון הן רופאים ואחיות העובדים ביחידות לטיפול נמרץ.

הרב יהודה גראמי יהודים באיראן אפיית מצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד