י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקרב האידאולוגי בציונות הדתית

כהנא נגד סמוטריץ׳: יישר קו עם החרדים והפנה עורף לרב דרוקמן

עד לפני שבועות ספורים הם ישבו עדיין תחת אותה מפלגה בשם 'ימינה', אך משהתפצלו ונפרדו דרכיהם מוצא ח"כ מתן כהנא את האשם בפסיקת בג"צ הגיור. לטענתו בצלאל סמוטריץ' המרה את פיו של הרב דרוקמן, כשחבר לסיעות החרדיות ודרש מתווה מחמיר יותר מזה שרקם משה ניסים

כהנא נגד סמוטריץ׳: יישר קו עם החרדים והפנה עורף לרב דרוקמן
מתן כהנא/בצלאל סמוטריץ צילום: דוברות הכנסת/יוסי אלוני, פלאש 90

הקרב האידאולוגי בין הציונות הדתית בנושא מערך הגיור, כבר נראה החל עוד כשהיו כולם תחת מפלגה אחת. בעוד ח"כ מתן כהנא מ'ימינה' של נפתלי בנט, קרא לקדם את מתווה ניסים (עם תיקונים קלים), ח"כ בצלאל סמוטריץ׳, כיום יו"ר סיעה נפרדת - צידד בעמדה החרדית והתנגד למתווה שרקם שר המשפטים לשעבר משה ניסים.

כעת, ברקע פסיקת בג"צ בנושא הגיור, תוקף חבר הכנסת מתן כהנא את יריבו הפוליטי, יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ׳ בטענה כי חבר לסיעות החרדיות נגד עמדתו של זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן.

"צריך לרסן את בג"ץ ולהחזיר אותו למקום יותר שמרני, אבל הפעם האצבע המאשימה מופנית כלפי הפוליטיקאים, הפוליטיקאים החרדים ומי שיישר איתם קו ומנע אפשרות להתקדם לחקיקת חוק גיור ממלכתי", אמר כהנא בכנס פוליטי שקיימה 'המכון הישראלי לדמוקרטיה'.

לדברי כהנא, "מי שנלחם במתווה ניסים הוליך אותנו בעיניים פקוחות לתוך התהום הזו של קבלת גיורים רפורמיים במדינת ישראל. אני כבר שנה מתריע על כך והולך לרבני הציונות הדתית, והם אומרים לי בכל פעם שהדרך היא לקדם את מתווה נסים".

"לצערי", תקף את היריב הטרי, "היו כאלה מהציבור שלנו, כמו בצלאל סמוטריץ', שיישרו קו עם הגישה החרדית והפנו עורף לקריאת הרבנים להתקדם עם מתווה נסים. מי שהולך בגישה החרדית הזו הצעיד אותנו לתהום הזו, ומי שהולך לגישה של הכל או כלום, נשאר בלי כלום".

כהנא האשים את סמוטריץ', כמי שלטענתו "הפנה עורף לרב דרוקמן שהנחה אותי אישית להמשיך לקדם את מתווה ניסים". כאשר כזכור סמוטריץ' היה הראשון להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי וביקש מהשר אריה דרעי לפעול בעניין קודם פסיקת בג"צ.

מתן כהנא בצלאל סמוטריץ סערת הגיור חוק הגיור משה ניסים הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד