י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אחרי ששוחרר מהכלא

גרמניה: צעיר סורי מואשם בביצוע פיגוע טרור

צעיר סורי מואשם בגרמניה כי דקר אדם למוות ופצע קשה אדם נוסף בפיגוע טרור איסלאמי שביצע באוקטובר 2020. הנאשם רק בן 20 וכבר הספיק לרצות שנתיים מאסר

גרמניה: צעיר סורי מואשם בביצוע פיגוע טרור
צללית. אילסוטרציה צילום: unsplash

התביעה בגרמניה הודיעה ביום חמישי כי גבר סורי מואשם בהריגת אדם אחד ובפציעתו באורח קשה של אחר, בפיגוע שנבע "מקיצוניות איסלאמיסטית".

התובעים בעיר קרלסרוהה בגרמניה אמרו כי הצעיר העונה לשם עבדאללה, הואשם "ברצח, ניסיון לרצח ופגיעה מסוכנת בגוף".

שני הגברים בני 55 ו-53 הותקפו בעיר דרזדן שבמזרח גרמניה ב-4 באוקטובר 2020, אחד מהגברים מת מאוחר יותר בבית החולים, הצעיר שהיגר מסוריה דקר אותם בגלל "קנאות דתית".

"הוא בחר בשני הקורבנות להעניש אותם במוות בגלל שהם לטענתו כופרים" כך על פי כתב האישום. המקרה יכול להיות הדוגמה הראשונה לניסיון רצח של איסלאמיסט המונע על ידי קנאות דתית בגרמניה, כך דווח בשבועון 'דר שפיגל'.

החשוד, שהיה בן 20 בזמן הפיגוע, נעצר בדרזדן ב-21 באוקטובר, כאשר התובעים הודיעו אז כי המקרה נחקר כפיגוע. המתקפה הקטלנית העלה לדיון בתקשורת הגרמנית את נושא גירוש עבריינים זרים מגרמניה, שכן לחשוד היו מספר הרשעות קודמות והיסטוריה של מעורבות בטרור איסלאמי.

הרוצח התגורר בגרמניה במעמד מיוחד, שניתן לאנשים שבקשת המקלט שלהם נדחתה, אך לא ניתן לגרשם. הוא היה במעקב לאחר ששוחרר ממרכז מעצר לנוער חמישה ימים לפני הפיגוע. הוא נכלא בשנת 2018 לשנתיים ותשעה חודשים מאסר.

האיסלאמיסטים ביצעו כמה התקפות אלימות בגרמניה בשנים האחרונות. התקרית הקשה ביותר הייתה תקיפת משאית שהתפרצה לתוך שוק חג המולד בברלין בדצמבר 2016, בה נהרגו 12 בני אדם.

מהגר סורי מהגר מחבל רצח בגרמניה פיגוע טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד