ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מסירים את המסכות

מומחה הבית הלבן קורא: אל תצייתו למושלים

למרות הצו עליו חתם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביום כניסתו לתפקיד, המחייב את האזרחים לעטות מסכות במרחב הציבורי, שני מושלי מדינות המשתייכים לרפובליקנים הודיעו כי הם מסירים בקרוב את החובה על תושביהם. בבית הלבן לא אהבו זאת - לשון המעטה וד"ר אנתוני פאוצ'י מתגייס למאבק 

עוטים מסכות. אילוסטרציה
עוטים מסכות. אילוסטרציה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ד"ר אנתוני פאוצ'י, הרופא המומחה מטעם הבית הלבן למחלות זיהומיות, קורא לתושבי מדינות טקסס ומיסיסיפי להמשיך ולעטות מסכות פנים, לאחר שהמושלים במדינות אלה, המשתייכים למפלגה הרפובליקנית ביטלו את הוראת הנשיא ג'ו ביידן לעטות מסכה במרחב הציבורי. פאוצ'י כינה זאת "ההחלטה בלתי מוסברת"

כזכור מושל טקסס גרג אבוט ביטל את צו עטיית המסכה על רקע אישור החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון - וההודעה על תוכנית פדרלית של ממשל ביידן שכל מבוגר בארה"ב יחוסן עד סוף מאי. זמן קצר לאחר מכן, גם מושל מיסיסיפי, טייט ריבס, הצהיר שגם הוא יבטל את צו עטיית המסכות ברחבי המדינה.

אך ד"ר פאוצ'י, המומחה בבית הלבן אמר ביום חמישי כי "זה לא הזמן לסגת מהצעדים לבריאות הציבור, החדשות הטובות הן שיש לנו חיסונים שמגיעים, רואים את עקומת הזיהומים יורדת", אמר פאוצ'י מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות, לרשת MSNBC. הוא אמר כי חייבים להמשיך עם ההנחיות, "הייתי ממליץ לאנשי טקסס ומיסיסיפי לקיים את הוראות בשביל בריאות הציבור שעליהם אנו מדברים כל הזמן".

בראיון ל-CNN הוסיף פאוצ'י ואמר: "ההחלטות לבטל את הצעדים הללו בלתי ניתנות להסבר, אני מבין את הצורך לרצות לחזור לנורמליות, אבל אתם הולכים לחזור אחורה אם תזיזו הצידה את ההנחיות לבריאות הציבור, במיוחד כאשר אנו מתמודדים עם בין 55 ל-70,000 הידבקויות ביום ארצות הברית".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', טקסס הפכה למדינה האמריקאית הגדולה ביותר שמבטלת את החובה לעטות מסכה במרחב הציבורי. כך הצהיר השבוע מושל טקסס, גרג אבוט, זאת בעוד יותר מ-42 אלף תושבי טקסס מתו מהנגיף.

הכללים שבוטלו כוללים ביטול מגבלות על מספר הסועדים או הלקוחות המותרים בחנות, כך אמר המושל אבוט, שהודיע ​​על כך במסעדה בעיר לובוק. לדבריו, הכללים החדשים ייכנסו לתוקף ב-10 במרץ.

"הסרת ההגבלות ברחבי המדינה אינה מסיימת את האחריות האישית" חידד אבוט תוך כדי ביקור במסעדה צפופה עם אנשים שרבים מהם לא עטו מסכות, "רק שעכשיו כבר אין צורך בחוק", אמר.

קורונה מסכות ד"ר אנתוני פאוצ'י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד