ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
18 ימים לבחירות

סקרי סוף השבוע: ליברמן ולפיד מתחזקים; לנתניהו אין ממשלה

שני סקרים שמתפרסמים הבוקר מעריכים כי שנאת חרדים עובדת. לפיד שדעותיו ידועות וליברמן שממשיך להדהד אותן תחת הכותרת 'סוף לשלטון החרדים' מתחזקים. לעומת גוש נתניהו שנחלש ולא משיג 61 להרכבת ממשלה. בנט וסער צמודים לנתניהו בהתאמה לראשות הממשלה

סקרי סוף השבוע: ליברמן ולפיד מתחזקים; לנתניהו אין ממשלה
ליברמן ולפיד צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

פחות משלושה שבועות לבחירות, והפלונטר הפוליטי מסרב להיפתר. סקר ישראל היום ו-i24NEWS באמצעות 'מאגר מוחות' מגלה: הליכוד בראש עם 29 מנדטים, יש עתיד שנייה עם 17, תקווה חדשה יורדת ל-11 וימינה עם 10. רע"מ עוברת את אחוז החסימה עם 4. גנץ עם 5, מרצ והעבודה עם 4 כל אחת. לנתניהו אין קואליציה - וגם לא למתנגדיו.

לשאלה: אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, לאיזו מפלגה היית מצביע/ה?

הליכוד זוכה ב-29 מנדטים, יש עתיד ב- 17, תקווה חדשה של גדעון סער עם 11, ימינה של נפתלי בנט ב-10, הרשימה המשותפת זוכה ל-10 מנדטים. ש"ס עם 8, יהדות התורה - 7, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן - 7, כחול לבן של בני גנץ על 5, הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר - 4, העבודה בראשות מרב מיכאלי - 4, מרצ עוברת ומקבלת 4 מנדטים וגם רע"ם של מנסור עבאס צולחת את אחוז החסימה עם 4
מושבים בכנסת ה-24.

לא עברו את אחוז החסימה: הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה שקיבלה 1.7% תמיכה, וכן מפלגת מען - יחד לעידן חדש: 0%.

לפי הסקר, גוש רק לא נתניהו זוכה ל-58 מושבים, גוש נתניהו-חרדים-סמוטריץ-בן גביר עם 48 מושבים בכנסת, ימינה עם 10 ורע"מ עם 4. כך שלנתניהו עם בנט ישנם 58 ממליצים בלבד.

עוד נשאלו משתתפי הסקר, מי לדעתך המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה? בנימין נתניהו: 36%, יאיר לפיד: 19%, גדעון סער: 12%, נפתלי בנט: 9%, בני גנץ: 3%. ו-21% השיבו לא יודע/ת או תשובות אחרות.

עוד נשאלו, איזו קואליציה תבטיח לדעתך יציבות שלטונית לאורך זמן?

בראשות נתניהו עם החרדים, מפלגת הציונות הדתית וימינה: 34%.

בראשות יאיר לפיד עם תקווה חדשה, ימינה, ישראל ביתנו, כחול לבן, העבודה ומרצ: 19%.

בראשות גדעון סער עם יש עתיד, ימינה, ישראל ביתנו, כחול לבן, העבודה ומרצ: 14%.

בראשות נפתלי בנט עם יש עתיד, תקווה חדשה, ישראל ביתנו, כחול לבן, העבודה ומרצ: 7%.

לא יודע/ת ותשובות אחרות: 26%.

סקר 'מעריב' > 46 בלבד לגוש נתניהו - ליברמן מתחזק

סקר נוסף מתפרסם הבוקר, 18 ימים לפתיחת הקלפיות, בעיתון 'מעריב־סופהשבוע', אותו ערך מכון 'פאנלס פוליטיקס' בהנהלת מנחם לזר. אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הרי שהליכוד היא המפלגה הגדולה בכנסת עם 27 מנדטים, אחריה יש עתיד שממשיכה לזנק ומחליפה קידומת ל-20 מנדטים. ימינה של בנט ותקווה חדשה סער זוכות ל-12 מנדטים כל אחת.

ישראל ביתנו של ליברמן שמבטיחה סוף לשלטון החרדים מתחזקת מכך ומקבלת בסקר 9 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 8, ש"ס זוכה גם היא ב-8 מנדטים. יהדות התורה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים, העבודה שורדת עם 5 מנדטים, מרצ, כחול לבן והציונות הדתית צולחות את אחוז החסימה ומקבלות כל אחת 4 מנדטים.

בסקר 'מעריב' מעפילות אל מתחת לאחוז החסימה - מפלגת רע"ם של מנסור עבאס עם 2.4% וכן המפלגה הכלכלית החדשה בראשות פרופ' ירון זליכה שממשיכה להתרסק – 1.2%.

מתמונת הגושים עולה כי גוש נתניהו שכולל את הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית משיג רק 46 מנדטים, לעומת הגוש המכונה 'רק לא ביבי' שכולל את גדעון סער, יש עתיד, המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה, מרצ וכחול לבן, שמשיג 62 ממליצים. ימינה מקבלת בסקר 12 וגם אם תצטרף לנתניהו יש לו רק 58 ממליצים וזה לא מספיק. נתון זהה לתוצאות סקר 'ישראל היום' לעיל.

באשר לנתוני ההתאמה לראשות הממשלה, נפתלי בנט וגדעון סער מצמצמים את הפער מול בנימין נתניהו. כאשר נשאלו משתתפי הסקר את מי הם מעדיפים ראש בראש: נתניהו 42%, סער 41% | נתניהו 48%, לפיד 41% | נתניהו 39%, בנט 38%.

בסקר של מכון פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר השתתפו 571 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־2,897 חברים בפאנל).

הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.2%.

סקר מנדטים סקר מעריב ישראל היום בחירות לכנסת ה 24 בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד