ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ינסה לפטר את היועמ"ש

כחול לבן עולה עם קמפיין הפחדה מנתניהו

בשני סקרים האחרונים מהבוקר של ישראל היום ומעריב, כחול לבן עוברת את אחוז החסימה, אבל רוצה לוודא זאת ולהתחזק על חשבון השאר. לצורך כך, עולה המפלגה עם קמפיין הפחדה שנועד לעורר את מצביעי השמאל להצביע עבורה ולחזק אותה על פני השאר

כחול לבן עולה עם קמפיין הפחדה מנתניהו
קמפיין כחול לבן צילום: יח"צ

כשהם יציבים מעט מעל אחוז החסימה, ב'כחול לבן' עולים שלב עם קמפיין המפלגה לקראת הבחירות ונוקטים בשיטת ה'הפחדה' בשמאל כי צריך דווקא לחזק את 'כחול לבן' על פני שאר המפלגות.

בקמפיין שיעלה בתחילת השבוע, הם מציגים את "מזימת אפריל של ביבי". על פי הקמפיין טוענים ב'כחול לבן' כי אחרי הבחירות, בנימין נתניהו מתכוון למנות את אמיר אוחנה לשר משפטים, את בן גביר ליו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, לפטר את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואת שומרי הסף "ולפעול לחיסול הדמוקרטיה הישראלית כדי לבטל את המשפט שלו", כך לדבריהם.

המסר של 'כחול לבן' הוא, כי "רק כחול לבן חזקה בכנסת תעמוד מול הסכנה של ממשלת המעבר של נתניהו בשלטון יחיד מלא מלא, שתעביר את פסקת ההתגברות, תבטל את סמכויות בג"ץ, תקדם את החוק הצרפתי ותעניק לנתניהו חסינות לתמיד".

בתוך כך, היועמ"ש לממשלה הבהיר אתמול (חמישי) בחוות דעת ששיגר ליו"ר 'כחול לבן' בני גנץ כי לא ידון בסוגיית פיטורי השרים לאחר הבחירות, מהחשש שפרסום עמדתו תיראה כמי שמנסה להשפיע על הבחירות.

מדובר בשאלה משפטית, האם נתניהו יוכל לפטר את שרי הממשלה, שכיום קיים הסדר פריטטי בין נתניהו לבין בני גנץ כי דרושה הסכמה של השניים בכדי לפטר שרים מהגוש הנגדי. השאלה האם יחול הסדר זה גם אחרי הבחירות ועד להרכבת הממשלה, כך במקרה ו'כחול לבן' לא יעברו את אחוז החסימה.

קמפיין בחירות שלטי בחירות מפלגת כחול לבן בני גנץ ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד