ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לכו להתחסן, גם מחלימים

בעלי נוגדנים נמוכים? אתם בסיכון להידבק שוב בנגיף

לאחר שמשרד הבריאות הורה לקופות החולים לחסן גם את ציבור המחלימים, דווח כי רק 15% ניצלו אפשרת זו. בתוך כך פורסם מחקר מקיף של חוקרי קופת חולים כללית על אופי וסיכוני ההידבקות החוזרת בקרב המתחסנים 

בעלי נוגדנים נמוכים? אתם בסיכון להידבק שוב בנגיף
מתחסנים מפני הקורונה צילום: Wissam Hashlamoun/Flash90.

משרד הבריאות הורה בימים האחרונים לקופות החולים לחסן במנת חיסון אחת גם את ציבור המחלימים מהנגיף, וזאת על מנת לחזק את רמת הנוגדנים בגופו של המחלים, על מנת שאלו יספיקו לתגובת נגד לנגיף קורונה שעדיין משתולל.

על פי נתוני משרד הבריאות למרות פתיחת החיסונים גם למחלימים. בימים האחרונים רק 15% מהם ניצלו את ההזדמנות למגן את עצמם וסביבתם כראוי אל מול הנגיף. בתוך כך פורסם אמש (חמישי) ב'כאן 11', מחקר מיוחד של קופת החולים לאומית.

על פי המחקר המחלימים שבגופם מספר נוגדנים הנמוך מ-150, הם בסיכון גבוה לחלות שוב בנגיף. עוד העלו החוקרים שבעלי רמת נוגדנים נמוכה יותר ועומדת על 50, הסיכון לחלות שוב מכפיל את עצמו.

המחקר שבוצע על 15 אלף מחלימים שהיו במעקב למשך 5 שבועות, ולא חוסנו בתוך הזמן הזה העלה עוד כי מי שבגופו נוגדים ברמה של מעל 150 נחשב חסין מול הידבקות חוזרת בנגיף. 

שאלה אחת נותרה פתוחה במחקר של קופת החולים לאומית, באיזה שלב מתחילים הנוגדנים בגופו של המחלים להיחלש ולרדת לרמה של מתחת ל-150, או גרוע מכך מתחת ל-50 ואז הוא חוזר להיות בסיכון מול הנגיף. שאלה קריטית זו נבדקת עדיין על ידי החוקרים.

קורונה חיסון לאומית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד