י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מיועדת לטיפול בטפילים

בליל שבת: פעוט הורעל לאחר ששתה תרופה של חיות

פעוט שבלע תרופה שמשמת לטיפול בחיות שסובלות מטפילים, הורעל - והובהל לבית החולים ברזילי כשמצבו מוגדר בינוני. "התינוק זחל אל הבקבוק ושתה את שאריות התרופה ולאחר זמן קצר החל להרגיש ברע"

בליל שבת: פעוט הורעל לאחר ששתה תרופה של חיות
רעל בבקבוק צילום: pixabay

תינוק בן 10 חודשים הובא למוקד טרם-רפואה דחופה בקריית גת בליל שבת, לאחר ששתה תרופה לחיות המיועדת לטיפול בטפילים. התינוק הועבר באמבולנס לבית החולים ברזילי כשמצבו מוגדר בינוני.

ד"ר איימן גבר, רופא במוקד טרם, סיפר כי התינוק הובהל למוקד כשהוא מעורפל הכרה. אביו, רועה צאן מהפזורה הבדואית שליד קרית גת, סיפר כי רעה צאן ביחד עם בנו, ובמהלך עבודתו נתן לעיזים תרופה לטיפול בטפילים והשליך את הבקבוק כשהוא פתוח ומכיל עוד מעט מהנוזל. התינוק זחל אל הבקבוק ושתה את שאריות התרופה ולאחר זמן קצר החל להרגיש ברע.

ד"ר גבר מציין כי התינוק הובא עם סימנים של הרעלה, ולאחר שקיבל טיפול ראשוני הוזמן למקום אמבולנס שהפנה אותו לבית החולים להמשך ברור וטיפול.

ד"ר עבדאלהדי פרוג'י, מנהל רפואי ומומחה לרפואה דחופה בטרם, מדגיש כי פעוטות נמצאים בסיכון מוגבר לפגיעה מחומרי הדברה, חומרי ניקיון ותרופות למבוגרים בשל הקושי של גופם לפרק רעלים. "״זוהי הזדמנות לשוב ולהזכיר להורים, במיוחד לקראת חג פסח הקרב, שתינוקות ופעוטות במיוחד כשהם מתחילים לזחול ולחקור את סביבתם, מכניסים כל דבר לפה ויש להרחיק חומרים וצעצועים מסוכנים מסביבתם".

הרעלה מיון טרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד