י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גם נתב"ג חוזר לפעילות

הממשלה אישרה במשאל טלפוני: המדינה נפתחת; מה מותר ומה אסור?

שרי הממשלה אישרו הערב במשאל טלפוני שורה של הקלות משמעותיות למשק ולתחומים נוספים. ממחר יפתחו האולמות וגני האירועים, במתווה מיוחד של מגבלת התקהלות. תתאפשר ישיבה בתוך המסעדות | בתי הכנסת יפעלו לפי התו הירוק - יוכלו לאכלס עד 50% תפוסה | כל הפרטים

הממשלה אישרה במשאל טלפוני: המדינה נפתחת; מה מותר ומה אסור?
קניון. אילוסטרציה צילום: unsplash

הממשלה אישרה הערב (מוצאי שבת) במשאל טלפוני את תקנות משרד הבריאות של הפעימה השלישית בתכנית היציאה מהסגר שתחל מחר, יום ראשון, ובה החזרת המשק לפעילות ופתיחת שאר מערכות החינוך, המלונות ומוסדות התרבות.

התקהלות לאלו שאינם מחוסנים או מחלימים תעמוד על - 20 במבנה סגור ו –50 בשטח פתוח. יוחרגו ההתקהלויות על פי התו הירוק למחוסנים ומחלימים שבמקום הפועל לפי התו הירוק, ניתן יהיה להכניס תינוק מתחת לגיל שנה.

המשק יפתח ולא רק לעסקים חיוניים, תבוטל הגבלת הנוסעים ברכב פרטי, תבוטל החובה לבצע תשאול או מדידת חום בכניסה למקום ציבורי ועסקי, ובמוסדות החינוך גם תלמידי כיתות ז'-י' יחזרו ללמוד באותם אזורים בהם מתקיימים הלימודים.

במסגרת אישור הממשלה, החל ממחר יפתחו האולמות וגני האירועים, במתווה מיוחד של מגבלת התקהלות: תפוסה של עד 50% ולא יותר מ-300 איש כשהכניסה תותר לנושאי תו ירוק. ביום חמישי, בפעילות יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר, נוסף אישור כי עד 5% מהמשתתפים יוכלו להיכנס בהצגת תוצאות בדיקה שלילית. אך בעל האולם יחויב לקבוע מנגנון שיוודא שאין חריגה מ-5%.

גם המסעדות יפתחו החל ממחר, כך תתאפשר ישיבה בפנים – לבעלי תו ירוק בלבד. מגבלת כמות: עד תפוסה של 75% ולא יותר מ-100 איש. ישיבה בחוץ – אין חובה להציג תו ירוק. מגבלת כמות: עד 100 איש.

המלונות יפתחו גם הם בכפוף לתו הירוק, ניתן יהיה להפעיל גם את חדר האוכל. מגבלת כמות: עד 50% תפוסה ולא יותר מ-300 איש. אירועי תרבות, ספורט וקיום כנסים ובהם כנסי בחירות תתאפשר במגבלת תפוסה: עד 500 במקום סגור ועד 750 איש בשטח פתוח.

באולם או אצטדיון מעל 10,000 מושבים: עד 1,000 איש במקום סגור ועד 1,500 איש במקום פתוח. בבתי הכנסת לא יפעלו במסגרת התו הירוק מאחר ואי אפשר לאכוף שנכנסים רק מחוסנים או מחלימים.

כך, בתי תפילה שיכולו כן לפתוח בתו ירוק, יורשו להיכנס עד 50% תפוסה לפי מספר המושבים הקבועים ואם אין מושבים קבועים לפי יחס של אדם לכל 7 מ"ר, ובכל מקרה לא יותר מ-500 אנשים. ללא תו ירוק תישאר המגבלה של עד 20 מתפללים בפנים ו 50 בחוץ.

במסגרת אישור הממשלה, יוטל קנס על מפרי ההנחיות של 5,000 ש"ח.

במסגרת האישור גם גבולות המדינה יפתחו: יבוטל האיסור על כניסת ישראלים למדינה, למעט הגבלות על כניסה דרך מעבר יבשתי. המשמעות היא שכל אזרח ישראלי או תושב קבע יוכלו להיכנס לישראל. עם זאת המכסה המקסימלית של כניסה לישראל תהיה עד 3,000 איש ביום, ותגיע עד למספר זה באופן מדורג בהמשך השבוע בהתאם לתכנית משרד התחבורה.

החל ממחר (ראשון) ייכנסו עד 1,000 איש כדי לאפשר פתיחה מדורגת כפי שקבע משרד התחבורה. יוחרגו טיסות ייעודיות של עולים שלא ניתן לדחות את עלייתם, עובדים זרים חיוניים וספורטאים מקצועיים ממכסת הנכנסים לישראל.

ועדת החריגים תפעל רק ליציאה מהארץ, ומחזיקי תעודת מחלים או מתחסן יוכלו לצאת מישראל באופן חופשי, מלבד דרך מעבר טאבה שיהיה סגור. גם חובת הבידוד במלוניות תבוטל ובמקומה תתבצע אכיפה מוגברת של משטרת ישראל בכל הנוגע לחוזרים מחו"ל ששוהים בבידוד ביתי.

בשלב הראשון יפעלו טיסות לישראל רק מניו יורק ופרנקפורט אליהם יתווספו גם פריז, לונדון, קייב, טורונטו והונג קונג.

קורונה מגבלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד