ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בפשיטה על ביתו

אזרח ישראלי נעצר ברוסיה בשל קשריו עם האופוזיציה

ישראלי נעצר ברוסיה בשל קשריו לכאורה עם קבוצת האופוזיציה של פוטין ועל כך שלא דיווח על אזרחות זרה | הנאשם טען להגנתו כי דיווח על האזרחות לרשויות וכי ברשותו מסמכים המעידים על כך 

אזרח ישראלי נעצר ברוסיה בשל קשריו עם האופוזיציה
ולדימיר פוטין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רוסיה עצרה ישראלי עם אזרחות כפולה במדינה בשל קשריו לכאורה עם קבוצת אופוזיציה ועל שלכאורה לא דיווח שיש לו אזרחות זרה.

האזרח מיכאיל יוסילביץ', איש עסקים, נמצא במעצר מאז ינואר, כך דיווחו כלי תקשורת יהודיים בשפה הרוסית. ביום רביעי האריך בית משפט בעיר ניז'ני נובגורוד, שנמצא כ-350 קילומטרים מזרחית למוסקבה, את מעצרו עד 28 במרץ.

כלי תקשורת רוסיים מדווחים, כי יוסילביץ מואשם ב"ביצוע פעילות בארגון המוכר בשטח הפדרציה הרוסית כבלתי רצוי", זהו התייחסות לקשריו לכאורה לארגון "רוסיה הפתוחה", קבוצה בראשות איל הנפט לשעבר מיכאיל חודורקובסקי.

חודורקובסקי, שגם הוא יהודי, הקים את "רוסיה הפתוחה" זמן קצר לאחר שחרורו מהכלא בשנת 2013 בגין האשמות שחיתות לכאורה. משקיפים בינלאומיים דיווחו כי הרשעותיו בהונאה משנת 2003 ואילך היו מטרה לחסל אותו כמנהיג האופוזיציה לנשיא ולדימיר פוטין. "רוסיה הפתוחה" נאסרה כ"ארגון לא רצוי" בשנת 2017.

המשטרה מצאה את הדרכון בפשיטה על ביתו של יוסילביץ' בגלל קשריו לכאורה עם "רוסיה הפתוחה". לאחר מכן הגישו התובעים כתב אישום שני על כך שלדבריהם הוא לא דווח על הדרכון הישראלי. יוסילביץ' טוען כי דיווח על הדרכון בשנת 2014 ויש לו מסמכים המוכיחים כי הרשויות קיבלו את הדיווח.

כזכור בשבועות האחרונים מחו אלפים נגד משטרו הדיקטטורי של פוטין בעקבות כליאתו של מנהיג האופוזיציה החדש, אלכסיי נבאלני, גם באשמת שחיתות. אך העולם גינה את המעצר וארה"ב והאיחוד האירופי אף הטילו סנקציות על בכירים רוסיים.

ישראלי רוסיה אלכסיי נבלני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד