י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נשכח אך לא נסלח

בריטניה: האם נחרדה לגלות חומר אנטישמי בשיעורי הבית של בנה

אימא לילד בן 7 מבריטניה גילתה לתדהמתה כי בשיעורי הבית של בנה נכללים חומרים אנטישמיים קשיים נגד העם היהודי | האם המזועזעת פנתה לחברה האחראית על שיעורי הבית ונחסמה | רק כעבור יום 'זכתה' להתנצלות והסבר כי החומר שנכתב לפני 20 שנה נשכח מבלי משים בתוך מקבץ השיעורים

בריטניה: האם נחרדה לגלות חומר אנטישמי בשיעורי הבית של בנה
אילוסטרציה צילום: Unsplash

אמא לילד בן 7 נחרדה לגלות בשיעורי הבית של הילד כי "היהודים אחראים למותו של ישו"

ג'ואן בל מבריטניה סיפרה כי שיעורי הבית שסופקו על ידי 'טופמרקס' תיארו את העם היהודי כ"צמא דם". בשיעורי הבית נטען כי מנהיגים יהודים 'רצו שישו יהיה אשם', וכי הם 'שילמו לאנשים לשקר עליו', לפני שקראו לצלוב אותו.

חברת 'טופמרקס' האחראית על שיעורי הבית טוענת כי הסירה את הטקסט מהספרים שלהם, המנהל כריס ספולטון התנצל בפני האמא. ספולטון הסביר מדוע נכתב הקטע ואמר: "הייתי צעיר ונאיבי. הוא נכתב לפני כעשרים שנה על בסיס ספרים שנמצאו בספרייה המקומית, והתמונות מאז שפנו אלינו הורדו". קבוצות יהודיות בבריטניה תקפו את המנהל, ואמרו כי זה "מחליא", כי השאלה הוצגה כ"חינוך עובדתי". כך דווח ה"דיילי מייל".

האם הנחרדת פעילה נגד אנטישמיות - פרסמה את שיעורי הבית של הילד בטוויטר, כתבה: "איזה נזק זה גרם בעבר לתאר את היהודים צמאי דם ואחראים בלעדיים למותו של ישו, אני בשוק, וזה עוד מועבר לילדים".

אתר Topmarks האחראי על יצירת והפצת שיעורי הבית, פשוט חסם את גב' בל כשהעלתה את הנושא איתם. כעבור יממה הם ביטלו את החסימה שלה ומנהל האתר, כריס ספולטון, צייץ בטוויטר בקשת סליחה ואמר שהוא היה 'צעיר ונאיבי' כשהוא כתב את שיעורי הבית. הוא כתב: "שלום ג'ואן. מצטער על העיכוב, לא הרגשתי טוב לאחר החיסון, אנו מצטערים על כל פגיעה או הצגה מוטעית של הקהילה היהודית, לא הייתה כוונתנו לכך והסרנו את סיפור התנ"ך, תודה שהבאת את תשומת ליבנו. ביטלתי את החסימה שלך".

משתמש אחר שאל אז "מדוע היא נחסמה מלכתחילה", עליה ענה מר ספולטון: "זו הייתה טעות מיותרת". הוא הסביר על החומר ואמר: "הייתי צעיר ונאיבי. הוא נכתב לפני כעשרים שנה על בסיס ספרים שנמצאו בספרייה המקומית, והתמונות המתוארכות הורדו, לא בחנתי את הסיפור במשך עשרות שנים ושכחתי אותו כמעט. אני שמח שיצרת איתי קשר עם החששות שלך ושהצלחתי להסיר אותו במהירות".

רצח ישו שיעורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד