י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הקרב לקראת הכרעה

כך מתגייס המשנה לנשיאת העליון לטובת המנדט של חה"כ פינדרוס

מאז הבחירות לכנסת ה-21 חלפו כמעט שנתיים, אך המאבק של חה"כ מטעם הליכוד על המנדט השמיני של יהדות התורה, זכור היטב | כעת מתברר כי הנושא עדיין לא מוצה ונמצא על שולחן בית המשפט - שם בקרוב תתקבל הכרעה, במאבק שהפך לאישי מול יו"ר ועדת הבחירות דאז

כך מתגייס המשנה לנשיאת העליון לטובת המנדט של חה"כ פינדרוס
עמית הלוי//יצחק פינדרוס צילום: פלאש90

כמעט שנתיים חלפו מאז הבחירות לכנסת ה-21 שהתקיימו באפריל 2019, אז היה חסר מנדט אחד להרכבת ממשלת הימין, יהדות התורה זכתה בהישג חסר תקדים - 8 מנדטים, ואילו הליכוד ב-35 מנדטים, נציג הליכוד במקום ה-36 עמית הלוי עתר אז לבית המשפט נגד תוצאות הבחירות בטענה כי המנדט השמיני של 'יהדות התורה' אמור לעבור לתנועת הליכוד ולהכניסו לכנסת. מאז הכנסת פוזרה והתקיימו עוד שלוש מערכות בחירות, אבל הלוי שבנתיים הצליח להכנס לכנסת, ממשיך את המאבק למען טוהר הבחירות.

ח"כ עמית הלוי טוען בפני בית המשפט כי בשל בעיות הקלדה, שלו הם היו מתוקנות הוא היה נכנס כבר לכנסת ההיא ומוציא את פינדרוס. לפני כמה חודשים אישר בית המשפט לנציגי יהדות התורה ולנציגי הליכוד לבדוק 50 קלפיות כל אחד מחדש, בסיומו, כך חושף בסוף השבוע קלמן ליבסקינד בטורו ב'מעריב' כי בתום המהלך המנדט היה צריך לחזור לליכוד.

על פי הדיווח של ליבסקינד, יו"ר ועדת הבחירות דאז השופט חנן מלצר, מתנהל מול עמית הלוי כמאבק אישי ועומד על כך שהמצב יישמר כפי שהוא אישר בעצמו, כך שהמנדט שהכניס את יצחק פינדרוס לכנסת יופיע כך גם ברשומות, אחרי לפני כשנה הוא העלה טענה חדשה לפסול קלפי אחת במועצה הדרוזית כסרא סמיע בגליל, אותה קלפי שמלצר עצמו טען כי לאחר בדיקה היא כשירה לספירה.

מלצר הפך את החלטתו המקורית, וביקש לפסול את הקלפי המדוברת, כזאת שתגדיל את הפער בין יהדות התורה לליכוד ולהשאיר את המנדט בכנסת ה-21 בידי יהדות התורה דווקא. השופט מלצר אף הורה למשטרה לפתוח בחקירה על אותה קלפי, בעקבותיה נחקרו מזכירי ועובדי הקלפי, אך לאחר זמן נסגרה החקירה.

מלצר לא הסתפק בכך, ובאישור חריג של הפרקליטות, המשטרה זימנה 98 מבין 600 המצביעים באותה קלפי, ותיחקרה אותם אם אכן השתתפו בהצבעה, כדי לבדוק אם אחוזי ההצבעה תואמים למספר הקולות, בתום החקירה עלה כי 28 מתוך 98 הנחקרים השיבו כי לא הצביעו על אף שנרשמו כמצביעים.

מלצר טוען כי מדובר במדגם שמייצג את הקלפי ועל כן צריך לפסול את כל הקלפי, וממילא כתוצאה מכך השאיר את המנדט בידי יהדות התורה דווקא, באחד הדיונים טען מלצר כי אותם 98 איש נבחרו באופן אקראי.

אולם מבדיקה של ליבסקינד ב'מעריב' עלה כי הטענה הזו הייתה טענת שקר. כאשר מהבדיקה שלו עלה כי 23 הנחקרים שהעידו כי לא הצביעו הם קרובי משפחה גרעינית שהגיעו יחד בזה אחר זה לתשאול במשטרה.

כעת, הדיון נמצא לקראת הכרעה וח"כ עמית הלוי עדיין דורש לפסול את הטענות של מלצר, ועל כן להחזיר את המנדט לידי הליכוד, כשהקרב בפועל יהיה לבד מעצם העניין גם על חודשי המשכורת שהפסיד ועל תנאים נוספים, למרות שברור הדבר שאי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה שכן מאז הכנסת פוזרה עוד שלוש פעמים.

דוברות הרשות השופטת מסרה בתגובה לליבסקינד: "הנושא הנזכר בשאילתה (הקלפי בכסרא סמיע) הוא חלק מהנושאים הנדונים בהליך משפטי. המשנה לנשיאה, השופט חנן מלצר, העביר בשעתו בתפקידו כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה־21 את חשדותיו לגבי אי־סדרים בקלפי בכסרא סמיע ובקלפיות נוספות (לרבות אלו שהליכוד וח"כ עמית הלוי השיגו על כשרותן) – לחקירת המשטרה. לאחר מכן, הטיפול בחקירת הקלפי בכסרא סמיע ובניהול ההליך בסוגיה זו נעשו באופן בלעדי על ידי פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) ופרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי), ללא מעורבות של המשנה לנשיאה, השופט ח' מלצר.

"על ממצאי החקירה בנושא זה וכן על תיק החקירה, לרבות עדויות העדים – הוטל צו איסור פרסום מטעם בית המשפט הדן בהליך המשפטי הנ"ל והדיון בעניין זה מתנהל בדלתיים סגורות, והכל כדי שלא לפגוע בזכויות ובאינטרסים של מי שנתן עדויות בתיק החקירה".

יצחק פינדרוס עמית הלוי חנן מלצר קלפיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד