ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"חושבים שאנחנו טיפשים"

נאום יוצא דופן • הרבי על חברי הכנסת: "איבדנו את כל ההישגים"

בשיחה שמסר לחסידיו בליל אמש בסעודת מלווה מלכה עמד הרבי מביטשקוב על פגעי הזמן והתקופה המשמשים בערבוביה לקראת הבחירות הקרובות. ועל הקשר בין המסרבים ללכת להתחסן וההולכים לקלפי "גם בתורה שלי כתוב 'ועשית ככל אשר יורוך'" | תיעוד מהדברים הנוקבים

נאום יוצא דופן • הרבי על חברי הכנסת: "איבדנו את כל ההישגים"
הרבי מביטשקוב אמש במלוה מלכה צילום: באדיבות המצלם

האדמו"ר מביטשקוב שמנהיג את בית מדרשו מיפו בתל אביב, נשא אמש (מוצאי שבת) דברים לחסידיו בסעודת מלווה מלכה, במהלך שיחתו תקף את חברי הכנסת שלא פעלו מספיק נגד איבוד ה'הישגים' החרדים, שנעלמו בזה אחר זה בשנה האחרונה. "תפתחו את העיניים" זעק הרבי.

בפתח דבריו אמר הרבי: "אנחנו עומדים שבועיים ומשהו לפני בחירות, אני לא רגיל לדבר על זה, ושוב פעם חושבים שאנחנו טיפשים, לא מבינים למה יש אנשים שלא הולכים להתחסן, כי הם קוראים כל מיני דברים שכתוב בכל מיני עיתונים וכל מיני עלונים, כועסים עליהם, מה אתם כאלו טיפשים, מוכרים לכם 'לוקשים' ואתם קונים, אבל אתם בעצמכם מוכרים לנו 'לוקשים' כל תקופה, ואנחנו קונים את זה".

"מוכרים לנו סיפורים שיושבים שם קבוצה של אברכים במקום הכי מלוכלך בארץ ישראל, ועושים דברים גדולים למען היהדות החרדית. על מי אתם עובדים, על מי אתם משקרים" תהה הרבי.

"אנחנו באמת כאלו טיפשים שאפשר לקנות אותנו עם עיתונים? לכתוב כי הפעם המערכה היא סוף העולם, שקרנים. עם ישראל הגיע להישגים כבר מעל 3000 שנה, הישגים של תורה, הישגים של מסירות נפש בשביל תורה, תפתחו קצת היסטוריה. עם ישראל מעולם לא ויתר על תורה, עם ישראל מעולם לא ויתר על בתי כנסת, על תלמודי תורה, על בתי ספר לבנות, על טהרת הקודש" הבהיר.

"שנה שלמה שאנחנו זרקנו את ההישגים האלו לפח, ומי חתום על זה?" המשיך הרבי את דבריו: "אותם חברי כנסת החרדים. הם חתומים על זה שאנחנו התנצלנו את עדיינו מהר חורב. מוכרים לנו סיפורים מוכרים לנו 'לוקשים', אנחנו כאלו טיפשים?"

עם זאת הבהיר: "יש לנו מזל גדול, נכון, אנחנו יש לנו תורה, ובתורה כתוב 'ועשית ככל אשר יורוך' ואם רוצים עם משהו לקנות אותנו, אז מספיק שישימו מודעה ב'המודיע' ובכל הזה 'ועשית ככל אשר יורוך', זה מספיק כדי שיהודי יעשה את מה שהרבנים אומרים לו, גם אם אומרים לו על ימין שהוא שמאל וגם על שמאל שהוא ימין. ככה לימדו אותנו ככה גדלנו. ואת ההישג הזה אנחנו לא מוותרים עליו".

הרבי המשיך ואמר: "אבל זה שהשנה האחרונה, אלפי אלפי בנים ובנות ממשפחות חרדיות מסתובבים ברחובות רחמנא ליצלן, זה הישגים, מה? זה הדבר הראשון שצריך לוותר? על בלפור לא צריך לוותר. לא ראינו אותם יוצאים מהממשלה כשהחליטו להעדיף את בלפור על בית כנסת. איפה ההישגים שלנו, כל השנים, הכול נמחק בשנה אחת, הם חושבים שאנחנו טיפשים? אנחנו אמורים ללכת ולבחור בהם, ולתת להם את הקול שלנו?".

"אני עצמי עדיין לא קיבלתי את הדעה שלי, כי אני אין לי דעה, אבל בדרך כלל, אני מכיר את עצמי, גם אצלי כתוב בתורה 'ועשית ככל אשר יורוך', אבל מה יהיה למסקנא, אנחנו עוד נדבר בשבועיים הקרובים שנדע 'את אשר ישים ה' בפי אותו אדבר'. אבל אנחנו צריכים לדעת את זה להכניס את זה ולהפנים את זה שמוכרים לנו 'לוקשים'. ואנחנו הפסדנו במשך השנה האחרונה, אתם ברוך השם לא רבי'ס, אתם לא צריכים לטפל בפרויקטים שהרב'יס צריכים לטפל. שנה שלימה שנופלים שדודים שנופלים חללים יום יום. תעשו סיבוב ברחובות בני ברק, ברחובות הערים החרדיות, תפתחו את העיניים תראו מה קורה לכל ההישגים הגדולים שלנו".

"אז זה מה שצריך לעשות? כשיש טרגדיה, כשיש מגפה אז זה הדבר הראשון שצריך לעשות? לוותר על ההישגים שלנו?" תהה הרבי, וסיכם: "וגם ככה כבר יצאתי מהכלים".

חסידות ביטשקוב חברי הכנסת החרדים תל אביב יפו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 105 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד