ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
פרדוקס סער

אלקין מיישר קו : החרדים מחזיקים את נתניהו כבן ערובה

גדעון סער וחבריו מציגים: מחד לא שוללים צירוף החרדים לממשלה עתידית בראשותו של סער, ומאידך מתקפה נטולת רסן נגד הציבור החרדי על הליכתו עם נתניהו, והגדרת נתניהו כבן ערובה של המפלגות החרדיות בעלי הווטו האוטומטי

אלקין מיישר קו : החרדים מחזיקים את נתניהו כבן ערובה
זאב אלקין צילום: Olivier Fitoussi/ Flash90

שר המים לשעבר זאב אלקין שערק מהליכוד ל'תקווה החדשה' של גדעון סער, התראיין היום (ראשון) לרדיו 104.5 ושוחח עם המראיין גדי נס על היחס של מפלגתו החדשה למפלגות החרדיות. לדידו הם יעצרו את זכות הווטו החרדי שהיה עד כה לחרדים על בן הערובה נתניהו.

בפתח דבריו התעניין המראיין בנושא הרוטציות האפשריות לאור הדיבורים על רוטציה בין נפתלי בנט ויאיר לפיד אלקין השיב: אנחנו לא עוסקים עכשיו ברוטציות אנחנו בעוסקים בלנצח ולשכנע את הציבור להביא שינוי, זה מה שחשוב בעת הזו, זאת המשימה, ובזה צריך להתרכז".

עוד הוסיף אלקין: "למעשה הצבעה לנפתלי בנט לא בהכרח תביא שינוי, מבחינתו אם יש 61 לבנט ולנתניהו עם החרדים הוא הולך עם הממשלה הזאת, אנחנו כרגע עסוקים בלמנוע מנתניהו 61. ברגע שזה יקרה היחידי שיכול להקים ממשלה זה רק גדעון סער".

בשלב זה עבר המראיין לדון בפרדוקס שעושה סער, מחד תוקף את המפלגות החרדיות, ומאידך יזדקק לאצבעותיהם על מנת להרכיב ממשלה: "זה לא עניין של לתקוף או לא לתקוף חרדים. הוא (סער, א.מ.) מציין מציאות, והמציאות היא ברורה, זה לא קשור לתקיפה. בתקופה האחרונה - אגב זה לא היה ככה בעבר - בגלל שנתניהו נחסמו כל האופציות ושיתופי הפעולה הפוליטיים חוץ מהבלוק החרדי, וסמטריץ' ובנט, אז הוא למעשה הפך לבן ערובה של המפלגות החרדיות" הבהיר אלקין.

עוד הוסיף שר המים לשעבר: "אתה ראית את זה באכיפה לא שוויונית בתקופת הקורונה, ראית את זה כששילמנו על המצב הזה. אתה ראית את זה למשל בסוגיית הגיור שהייתה הצעה מאוזנת שהיה קונצנזוס די רחב בכנסת ובממשלה לתמוך בהצעה של השר לשעבר משה ניסים והיה אפשר לחוקק אותה. החרדים הטילו ווטו, נתניהו פחד להתעמת אתם, ואחר כך כולם רוצים שבג"ץ לא יתערב. לאחר שהוא חיכה 15 שנה שהכנסת תחוקק. והיה על השולחן פתרון נכון, שהיה אפשר לקחת את החוק הזה וללכת אתו לממשלה ולכנסת, ולא עשו את זה גם כן בגלל האולטימטום של המפלגות החרדיות, ואתה רואה את זה בכל מיני נושאים אחרים. זה לא קשור למתקפה או לא מתקפה". 

"אתה רואה בכל ההתנהלות, בסופו של דבר זה פוגע בהכל" חידד אלקין והבהיר שוב: "אנחנו לא פוסלים אף אחד. דבר אחד ברור אנחנו בגלל שהחופש תמרון שלנו הוא גדול אנחנו לא נצטרך להיות בני ערובה שלהם. ולכן אנחנו מתעקש על הנושאים שלדעתנו צריכים להיות ולקרות במדינת ישראל, ולא נאפשר את זכות הווטו האוטומטית הזו שהיא קיימת אצל נתניהו והיא בסוף פוגעת בכולם, ובציבור החרדי עצמו".

 

זאב אלקין מפלגת תקווה חדשה המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד